آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

نرخ واقعی هر کیلو مرغ چند؟ / بازار سیاه عرضه مرغ به قیمت ۳۰ هزار تومان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هم اکنون هر کیلو مرغ گرم در برخی مغازه‌های سطح شهر با نرخ ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۲۴ هزار تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر بسته به مکان های متفاوت متغیر است، افزود: بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ در مغازه ها تا ۳۰ هزار تومان عرضه می شود.

 

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی کماکان سابق است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت در بازار آزاد با نرخ ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار تومان و کنجاله سویا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان عرضه می شود.

 

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: بنابر اعلام مسئولان پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی تامین شده، اما هنوز از گمرک ترخیص نشده است.

 

وی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی واحدهای مرغداری بیان کرد: بنابر آمار میزان جوجه ریزی در مهر ماه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است که انتظار می رود در آبان به اهداف برنامه برسیم چرا که در مهرماه به دلیل وضعیت نامناسب تامین نهاده دامی و حذف گله های مادر از چرخه تولید به دلیل پایین بودن نرخ جوجه، تولید کاهش یافته است که انتظار می رود در آبان به ۱۱۰ میلیون قطعه برسیم.

 

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم بیان کرد: هم اکنون مقداری قیمت مرغ به سبب نوسان نرخ نهاده دامی در بازار افزایش یافته است و همواره این‌نگرانی وجود دارد که درصورت استمرار روند فعلی توزیع نهاده با عدم وزن گیری مرغ روبرو شویم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۰ هزار تن تولید مرغ نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: نبود کیفیت مناسب نهاده های دامی‌موجب شده که مرغ به رشد نهایی خود نرسد.

 

کمالی سروستانی در پایان قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۶ هزار و ۳۰۰ تا ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۲هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر آمار مرغداران در سه ماهه نخست سال به ازای فروش هر کیلو مرغ ۳ تا ۴ هزار تومان و پس از آن حدود یک هزار تومان متحمل زیان هستند که امیدواریم این‌معضل مرتفع شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------