آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

وزیر نفت از کسری گاز در زمستان پیش رو خبر داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر نفت، تامین سوخت زمستانی به ویژه در بخش خانگی را اولویت اصلی این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، «جواد اوجی» امروز در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران درجمع خبرنگاران گفت: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است از این‌رو تلاش ما افزایش ظرفیت سوخت مایع نیروگاه‌هاست.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن روزانه بیش از ۲۶۰ میلیون متر مکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها،‌ ابراز امیدواری کرد، با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم، کمترین چالش را در تامین سوخت زمستانی گاز و در بخش خانگی داشته باشیم.

 

وزیر نفت با اشاره به احتمال کسری ۲۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در ماه‌های دی و بهمن‌ امسال تاکید کرد:‌ تلاش ما این است که با تامین سوخت مایع، هم‌وطنان کمترین مشکل را داشته باشند.

 

اوجی با اشاره به بازدید خود از پالایشگاه تهران نیز گفت: ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه فعلی و ایجاد و احداث ظرفیت پالایشگاه جدید دو اولویت پالایشی دولت سیزدهم است.

 

وی ادامه داد: تا پایان دولت، ظرفیت پالایشی کشور ۲ و نیم برابر خواهد شد و تقریبا به ۳ و نیم میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 

وزیر نفت درباره گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: قول می‌دهیم تا قبل از پایان سال، شهرهای خاش، میرجاوه و زابل به شبکه گاز متصل شوند و تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

 

به گزارش ایرنا،‌ وزیر نفت که دومین بازدید عملیاتی خود را با هدف بررسی تامین سوخت زمستانی از پالایشگاه تهران انجام داده، ابراز امیدواری کرد که زمستان بدون چالشی را پشت‌سر بگذاریم.

 

اوجی در نخستین روز کاری خود در وزارت نفت نیز بزرگترین دغدغه خود را تامین سوخت زمستانی عنوان کرده بود.

 

وی هفته گذشته نیز در نخستین بازدید عملیاتی خود به عسلویه رفت و ضمن بررسی وضع تولید میدان گازی پارس جنوبی و چگونگی تامین سوخت زمستانی از بعضی از فازهای این میدان مشترک بازدید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------