بیمه وام چیست و چرا به آن نیاز داریم؟



محاسبه بیمه وام بانکی, بیمه وام بانک ملت, بیمه وام ازدواج

بیمه ی وام چیست

 

آیا می دانید بیمه وام بانکی چیست و چه مزایایی دارد؟

 آیا با انواع بیمه وام بانکی آشنا هستید؟ شاید تا به حال برای شما و یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که وامی را گرفته باشید اما به دلایلی در موعد پرداخت، قادر به پرداخت آن نباشید. بیمه وام بانکی در شرایطی کاربرد دارد که شخص گیرنده ی وام به دلایلی مانند شکست در کسب و کار و یا موارد دیگر پیش بینی می کند که در زمان پرداخت هزینه وام با مشکل مواجه خواهد شد. در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص مزایا، معایب و انواع بیمه وام صحبت کنیم.

بیمه وام بانکی چیست؟

بیمه وام بانکی که اکثر افراد آن را به عنوان بیمه حفاظت بانکی می شناسند به بیمه ای گفته می شود که برای پوشش و حفاظت در برابر تبعات عدم پرداخت به موقع وام در شرایطی که ممکن است فرد دچار مشکلاتی مانند: از دست دادن شغل، ورشکستی و ناتوانی در کسب درآمد به علت بیماری شده و یا حتی فوت شده باشد.

 

این بیمه باعث می شود که فرد و خانواده اش از تبعات سنگین عدم پرداخت وام در امان بمانند. در این نوع بیمه امکان انتخاب خدماتی را که قرار است از آن استفاده کند وجود دارد. وام گیرنده در صورت ناتوانی در پرداخت وام می تواند از مبالغ پرداخت شده برای بیمه وام جهت بازپرداخت مبلغ وام خود استفاده کند.

 

بیمه ی وام بانکی برای انواع وام ها مانند: وام مسکن، وام تحصیلی، وام کسب و کار، وام ازدواج و ... کاربرد دارد. ضمنا وام گیرندگان در خصوص پرداخت یکجا و یا اقساطی وام ها حق انتخاب دارند. انجام بیمه ی وام بانکی اقدامی ضروری برای دریافت وام نیست؛ اما به علت مزایای قابل توجهی که برای وام گیرندگان دارد توصیه می شود همزمان با اقدام به دریافت وام برای انجام بیمه نیز اقدام کنید.

 

از جمله مزایای قابل توجهی که بیمه وام بانکی دارد این است که اگر با شرایطی روبرو شوید که قادر به پرداخت اقساط وام خود نباشید به علت بدهی سنگین منزل و یا سایر املاکتان در تملک بانک قرار نمی گیرد. همچنین از طریق حمایت های پوشش بیمه، هیچ بازپرداختی را از دست نداده و امتیازهای اعتباری شما ثابت باقی می ماند.

 

 بیمه وام ازدواج, بیمه وام چند درصد است, مزایا و معایب بیمه وام بانکی

محافظت از املاک شما در بیمه وام بانکی

 

مواردی که باید در انتخاب بیمه بانکی در نظر گرفته شود

قوانین دریافت بیمه بانکی تقریبا مشابه سایر انواع بیمه ها است یعنی برای این نوع بیمه نیز لازم است به صورت یکجا و یا قسط بندی شده حق بیمه را بپردازید. هزینه ی قابل پرداخت برای بیمه ی بانکی معمولا به عواملی مانند: سن، میزان وام، مدت زمان بازپرداخت وام، کسب و کار و وضعیت سلامتی شما بستگی دارد.

 

بیمه وام بانکی، بندها و شرایط مختلفی دارد. بنابراین برای انتخاب نوع بیمه ی خود توصیه می کنیم موارد زیر را در نظر بگیرید:

* بیمه وام بانکی از چه نوعی بوده و مقدار مبلغ تحت پوشش بیمه چه میزان است؟

اطلاع از پاسخ این پرسش الزامی است؛ زیرا بعضی از بیمه ها فقط وام هایی مانند: وام مسکن، وام ازدواج و وام های شخصی را تحت پوشش قرار می دهند و برای وام های سنگین مانند وام های کسب و کار کاربردی ندارند.

 

* بیمه مورد نظر شما باید چه مواردی را پوشش دهد؟ بیکاری، فوت، بیماری و ...

 

* شرایط، ضوابط و استثناعات قید شده در بیمه وام بانکی شامل مواردی است. توصیه می شود حتما قبل از انجام بیمه تمامی بندهای قید شده را مطالعه کرده و در لزوم در خصوص این بندها مذاکره کنید. دقت کنید! بیمه وام بانکی باعث کاهش بهره وام نمی شود.

 

متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند یکی از مزایای بیمه وام بانکی کاهش بهره ی وام است. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. بنابراین قبل از هر اقدام، شرایط دقیق دریافت وام را مطالعه کنید تا دچار اشتباه نشوید. بیمه ی وام بانکی برای وام های دارای مبالغ پایین تر (مانند: وام مسکن و ازدواج)، در مقایسه با وام های راه اندازی کسب و کار، حق بیمه ی کمتری را دریافت می کند.

 

وام گیرندگانی که از بیمه ی وام بانکی بهره مند می شوند می توانند از مزایایی مانند: کاهش بیمه پوششی و بیمه پوشش سطحی استفاده کنند. در بیمه پوشش سطحی مبلغ حق بیمه صرف نظر از مبلغ و وضعیت وام معوقه ثابت باقی می ماند. کاهش بیمه ی پوششی نیز به این معناست که به علت کاهش مبلغ معوقه، مبلغ حق بیمه و مدت زمان وام کاهش می باید.

 

مبلغ کل بیمه وام مسکن مهر, بیمه وام روستایی, شرایط بیمه وام

نحوه انتخاب بیمه وام بانکی

 

مزایا و معایب بیمه وام بانکی

بیمه ی وام بانکی بهترین راه حل برای محافظت از اموال شما در برابر شرایطی است که به علت عدم بازپرداخت وام احتمال از دست دادن آنها وجود دارد. آینده قابل پیش بینی نیست. بیمه ی دریافت وام به نوعی تضمین می کند که در صورت از دست دادن اموال، کسب و کار، بیماری و موارد مشابه، در باز پرداخت وام دچار مشکل نخواهید شد.

 

بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که تصمیم دارید از بیمه هایی مانند بیمه ی مسکن برای تغییر محل زندگی خود استفاده کنید و در عین حال نگران شرایط اقتصادی آینده و وضعیت خود هستید، توصیه می کنیم قبل از دریافت وام با مراجعه به مراکز بیمه، از خدمات و پشتیبانی های بیمه ی وام بانکی که شرایط آن برای شما ایده آل تر است استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید که شرایط دریافت بیمه وام بانکی شرایط بسیار ویژه ای است. یعنی حتی در صورتی که به علت بیماری سخت و یا از کار افتادگی قادر به بازپرداخت وام بانکی خود نیستید، بیمه تا سقف مشخصی از مبلغ، وام بانکی را پرداخت می کند.

 

به همین دلیل حدالامکان باید مبلغ بیمه و میزان وام دریافتی و حتی میزان پس انداز و سرمایه های شما باید باهم هم خوانی داشت باشند. جالب است که بدانید در اکثر بیمه ها سقف دریافت خدمات بیمه وام مبلغ 200 میلیون تومان است.

 

همچنین یکی دیگر از انواع ملاحظاتی که در خصوص بازپرداخت وام توسط بیمه های بانکی بر شرایط بانک اعمال می شود، ایجاد یک دوره تنفس 24 ماهه است. بسیاری از وام گیرندگانی که دچار مشکلاتی مانند بیماری، رکود اقتصادی و سایر آسیب ها می شوند در صورت داشتن فرصت 24 ماهه می توانند مجددا به چرخه ی اقتصادی بازگشته و وام خود را بازپراخت کنند.

 

بنابراین اولین روش تسهیلاتی که بیمه برای وام گیرندگان در نظر میگیرد ارائه فرصت تنفس 12 تا 24 ماهه است. با این روش حجم زیادی از استرسی که وام گیرنده متحمل آن می شود کاهش یافته و فرد با تمرکز خود را روی روش هایی خواهد گذاشت که با پیدا کردن شغل و یا بهبودی از بیماری، در بازه ی زمانی مشخص شده هزینه ی بازپرداخت را فراهم کند.

 

مزیت دیگری که بیمه وام بانکی دارد حفظ امتیاز و اعتبار وام گیرندگان است. عدم پرداخت به موقع وام بانکی باعث کاهش اعتبار و به تناوب کاهش مبالغ وام ها و سایر اعتباراتی می شود که قصد دارید در آینده از آن استفاده کنید.

همچنین به علت پذیرش بالا و حمایت بیمه ی وام توسط تمام بانک ها دیگر نیاز نیست نگران رد درخواست وام خود به علت وضعیت تاهل، سن و یا سایر مسائلی مشابه باشید.

 

بیمه وام ازدواج, بیمه وام چند درصد است, مزایا و معایب بیمه وام بانکی

اعتبار بیمه وام بانکی

 

موارد گفته شده جز مزایای قابل توجه بیمه وام بانکی هستند. باید توجه داشته باشید که این بیمه معایب و محدودیت های نیز دارد. برای مثال افرادی که مشاغل زیر را دارند، قادر به دریافت وام بیمه بانکی نیستند:

* خوداشتغالی

* شغل پاره وقت

* افرادی که مطابق با سوابق پزشکی خود در آینده نزدیک قادر به ادامه ی شغل خود نیستند.

* شخصی که به جز شغل اصلی خود (که درآمد محدودی دارد) قادر به کار کردن در مشاغل دیگر نیست.

* فرد استخدام شده در مشاغلی که قراردادهای کوتاه مدت دارند.

 

بیمه وام بانک ملی, مبلغ کل بیمه وام مسکن مهر, بیمه وام روستایی

مزایای بیمه وام بانکی

 

انواع بیمه وام بانکی

بیمه وام بانکی براساس شرکتی بیمه ای که قصد دارید از آن بیمه دریافت کنید متفاوت است. در این قسمت از مقاله به دو نوع اصلی از انواع بیمه بانکی اشاره کرده ایم.

 

بیمه عمر مانده بدهکار

در بیمه عمر ماندهبانکی در صورت فوت وام گیرنده، تمامی هزینه های باقی مانده برای بازپرداخت وام توسط بیمه پرداخت می شود. بنابراین ضامنین و بازماندگان هیچ گونه درگیری مالی و حقوقی نخواهند داشت. در این نوع بیمه پس از پرداخت هر قسط از تعهد مالی بیمه کم می شود.

 

بیمه مرهونات بانکی

بیمه مرهونا بانکی برای دریافت وام به منظور خرید ملک و یا اجناس صادر می شود. در این نوع بیمه، بیمه نامه از اموال وام گیرنده (مانند مسکن) در برابر عدم بازپرداخت به موقع وام حفاظت می کند.

 

شرایط بیمه وام پاسارگاد, بیمه وام در صورت فوت

انواع بیمه وام بانکی

 

در نهایت توصیه می کنیم حتما قبل از دریافت وام، نسبت به خدمات بیمه ی وام بانکی آگاه باشید تا در صورت صلاح دید خود و در نظر گرفتن شرایط مختلف، در زمان بازپرداخت مبلغ وام بتوانید از خدمات شرکت بیمه ای استفاده کنید.

 

گرداوری:بخش علمی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024