آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

تکلیف حقوق بازنشستگان روشن شد/ احکام جدید شهریور ماه می‌آید



 حقوق بازنشستگان ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بالاخره تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد و اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار افزایش داد. بر این اساس، می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ حداقل مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد.

 

با این وجود، دولت بر خلاف مصوبه شورای عالی کار و همچنین نظر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگان را کمتر از مقدار مصوب و در حدود ۱۰ درصد ابلاغ کرد که این موضوع منجر به شکایت از دولت در دیوان عدالت اداری شد؛ تا این‌که در نهایت ۲۹ تیرماه امسال محمدباقر قالیباف، رییس مجلس طی نامه‌ای رسمی، از ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در این رابطه خبر داد. این در حالی است که تا یکی دو هفته دولت نسبت به این موضوع هیچ‌گونه واکنشی نشان نداد و در نهایت ۱۳ روز بعد علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

 

خبر مهم وزیر

در همین راستا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در حاشیه هیات دولت اعلام کرد: با تاکید رییس‌جمهور اختیارات هیات دولت به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی تفویض شد و بر اساس چارچوب اختیارات و منابع سازمان تامین اجتماعی وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی نسبت به بازنگری و پذیرش اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان موافقت کردند.

 

محمدهادی زاهدی‌وفا گفت: در این خصوص نشست‌هایی با نمایندگان بازنشستگان برگزار شده که این اصلاحیه بر مستمری آنان در کوتاه ترین زمان اعمال شود.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تصمیم نهایی شده و اجرایی شدن آن نیازمند جلسات کارشناسی است که کلیات آن هفته آینده به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

 

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان

پس از آن، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:‌ اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

 

میرهاشم موسوی در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان اظهار کرد: پیرو اعلام سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و امیدواریم صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

 

وی افزود: از دستور اکید و ویژه رئیس‌جمهور محترم برای اصلاح مصوبه هیئت دولت محترم و پیگیری‌های معاون اول محترم دولت و همچنین سرپرست محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد خدمت‌رسانی بهتر و رفع دغدغه بازنشستگان محترم بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی و مصوبه مربوطه انجام پذیرفت؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------