آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

شرط انتصابات در وزارت کار اعلام شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  وزارت کار
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه‌ای را صادر کرد که به موجب آن انتخاب و انتصاب اعضای هیات مدیره‌ها، مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌ها، مدیران عامل سازمانها، صندوق‌ها و موسسات وابسته ‌تنها از طریق "فراخوان عمومی" و بررسی رزومه نخبگان صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، این بخشنامه با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر در انتخاب و انتصابات زیرمجموعه‌های وزارت کار و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همه واجدین شرایط، صادر شده است.

 

در بخشنامه‌ انوشیروان محسنی بندپی آمده است: 

همانگونه که واقفید بکارگیری بدون ضابطه افراد در سطوح مدیریتی شرکت ها و هلدینگهای تابعه، اساس هرگونه ناکارآمدی، منشاء فساد و تبعیض و لاجرم عامل تخریب و تضعیف اعتماد عمومی نسبت به اعتبار نظام مدیریتی کشور است. بنابراین، در راستای ساماندهی مساله خطیر عزل و نصب‌ها، پایبندی به اصول تخصص‌گرایی و ضوابط شایسته سالاری و نظر به حساسیت و مطالبه قاطبه جامعه، تاکید می‌کنم وفق بخشنامه شماره ۹۳۹۶۵ مورخ ۱۵/۵/۹۷ و به منظور فراهم‌سازی فرصت‌های برابر برای همه واجدین شرایط، انتخاب اعضای هیات مدیره ها و نیز مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه و شرکت‌های رده اول که مستقیماً به هلدینگ‌ها متصل هستند، صرفاً از طریق "فراخوان عمومی" و بررسی رزومه نخبگان صورت خواهد گرفت؛ در این خصوص لازم است گزینه منتخبِ کمیته انتصابات، به منظور تصمیم‌گیری نهایی، منضم به اسناد مثبته و پیوست گزارش دقیقِ فرایند انتخاب، به دفتر اینجانب ارسال شود. بدیهی است هر گونه انتصاب خارج از این فرایند، غیر قابل قبول است.

 

همچنین درخصوص انتصاب معاونین و مدیران بلافصل ستادی و اجرایی لازم است روسای محترم سازمان‌ها، صندوق‌ها و موسسات وابسته پس از هماهنگی و اخذ تایید اینجانب اقدام کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------