آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

ساخت ۲۵ هزار مسکن ملی در اطراف تهران



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حبیب‌الله طاهرخانی
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ساخت ۷۰ هزار واحد در شهرهای جدید تعریف شده که از این تعداد ۲۵ هزار واحد در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد در استان‌های تهران و البرز قرار دارند.

طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به برآوردهای اولیه قیمت هر متر مربع مسکن  ملی ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است که با توجه به مکان و موقعیت پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، نرخ‌ها متفاوت است. حدود ۳۰ درصد مبلغ کل به شکل پیش‌پرداخت دریافت می‌شود و مابقی در بازه‌های زمانی مشخص و طبق زمان‌بندی دریافت خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان تحویل واحدهای طرح  اقدام ملی مسکن گفت: با توجه به این‌که  بخش عمده‌ای از واحدها در مکان‌های دارای زیرساخت‌های لازم قرار دارد، تلاش این  است که پروژه در مدت مقرر دو ساله به اتمام برسد. ممکن است در مناطقی که  نیاز به  پایدارسازی و توسعه زیرساخت‌ها دارد این زمان‌بندی مقداری بیشتر شود اما بحمدالله کارها شروع شده و با تمام توان پروژه‌ها را پیش می‌بریم.  در آینده نزدیک هم جزئیات میزان پیشرفت پروژه‌ها را اعلام می‌کنیم.

 

طاهرخانی با بیان این‌که هنوز ثبت نام طرح اقدام ملی در استان تهران آغاز نشده است گفت: برنامه‌ریزی در این زمینه در قالب ستادی است و به عهده معاونت مسکن و ساختمان سپرده شده است. طبق اعلام این معاونت، اواخر آذرماه نام‌نویسی در استان تهران در دو شهر پرند و پردیس انجام می‌شود.

 

بنا بر این گزارش، پیش از این محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران پرند، قیمت هر متر مربع طرح ملی مسکن در شهر جدید پرند را حدود ۳.۵ میلیون تومان و تعداد واحدها را ۲۵۰۰ واحد اعلام کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------