آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

مقصد مناسب خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن



خانه‌اولی‌هایی که نوبت دریافت وام آنها فرارسیده است، به رغم آنکه تورم مسکن قدرت خرید آنها را به حداقل ممکن کاهش داده است، می‌توانند در چند ناحیه از بازار مسکن پایتخت، آپارتمان مناسب خریداری کنند. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، محدوده قیمت‌های کنونی در مناطق مصرفی و پرتقاضای بازار مسکن همچون مناطق ۴ تا ۶ و بخش‌هایی از منطقه ۲ تهران به حدی بالا رفته که خرید مسکن در این مناطق از استطاعت زوجین جوان خانه‌اولی خارج شده است. در این میان زوجینی که پس از حداقل یک سال سپرده‌گذاری نوبت دریافت وام صندوق یکم آنها فرارسیده یا باید فعلا کف سپرده را در حساب‌های خود حفظ کنند تا در آینده با تقویت نقدینگی خود اقدام به خرید کنند یا اینکه باید در همین بازار فعلی به هر قیمت ممکن خریدی انجام دهند که طبعا ممکن است مطلوب آنها برای سکونت نباشد، اما در عین حال توانسته‌اند نقدینگی خود را به دارایی ملکی تبدیل کنند.

 

به نظر می‌رسد تصمیم دوم به مصلحت خانه‌اولی‌ها باشد، چراکه سپرده‌گذاری در صندوق یکم قرض‌الحسنه است و هر قدر نقدینگی به مدت بیشتری در این حساب باقی بماند، خانه‌اولی‌ها از بابت سود صفر درصدی سپرده خود زیان می‌بینند. اما آنها می‌توانند با جست‌وجو در بخش‌هایی از بازار مسکن که کانون عرضه آپارتمان‌های زیر ۶۰۰ میلیون تومان است، نسبت به خرید آپارتمان و خروج از صندوق یکم اقدام کنند؛ ضمن اینکه امکان تامین بخشی از هزینه خرید مسکن را می‌توانند از طریق به رهن سپردن ملک تامین کنند و خود نیز به اجاره‌نشینی ادامه دهند. از طرفی برای سهولت در اجاره ملک، انتخاب بهینه آنها باید از میان آپارتمان‌هایی که از دو امکان پارکینگ و آسانسور برخوردار هستند، انجام شود.

 

نگاهی به فایل‌های موجود در بازار مسکن نشان می‌دهد یافتن آپارتمان دارای امکانات تا ۶۰۰ میلیون تومانی در مناطق ۴، ۷ و ۹ تا ۲۰ میسر است و اغلب آنها بین ۴۰ تا ۶۰ مترمربع مساحت دارند، اما در این بین عمده عرضه این املاک در حال حاضر به مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ اختصاص دارد.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بازار مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------