آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

خرید شب عید مردم تاناکورایی شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,پوشاک بی کیفیت

 

  روزنامه ابتکار در گزارشی با اشاره به عرضه پوشاک بی کیفیت، قاچاق و استوک( دست ‏‏دوم) در بازار پوشاک از افزایش رغبت مردم به خرید لباس تاناکورا خبر داده است.

 

در این گزارش می خوانید:

* پوشاک بی کیفیت، قاچاق و استوک( دست ‏‏دوم) این ایام به دلیل های گوناگون گوی سبقت را از تولید داخل ربوده است. اقشار متوسط با درآمدهای پایین بازار مقصود ورود این کالا بوده و اکنون با نزدیک ‏شدن به ایام نوروز، بازار خرید این مدل پوشاک بیش از روزهای دیگر سال داغ شده است.

 

* بعضی از تولیدکنندگان پوشاک بر این باورند که از زمان ترویج ورود و استفاده از لباس های تاناکورایی، اوضاع بازار برای تولیدکنندگان داخلی نامطلوب شده و در پی رونق گرفتن این بازار صدها شغل با تهدید روبرو شده است.

 

مجید نامی، نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران:

*( با اشاره به گرایش بعضی از مصرف کنندگان به استفاده از لباس های دست‏دوم و همینطور نبودِ نظارت برای وارد کردن این کالا):این ایام بعضی از مصرف‌کنندگان رغبت به استفاده از پوشاک تاناکورایی دارند، این کالاها بیشتر اقشار متوسط و با سطح درآمد پایین کشورمان را هدف قرار میدهند که عمده مصرف کنندگان صنعت پوشاک از همین اقشارند.

 

* این در حالیست که باید بدانیم استفاده از لباس های تاناکورای علاوه بر مسائل بهداشتی بر صنعت پوشاک کشور به‏شدت آسیب وارد می کند، ولی مسئله مهم تری وجود دارد و آن هم این است که ما با یک پدیده مهم با عنوان کالای قاچاق روبرو هستیم و باید این مورد را وارسی و اقداماتی را برای تقلیل این پدیده در دستور کار قرار دهیم.

 

* لباس های تاناکورایی و کالای دست‏دوم در خیلی از کشور تبدیل به یک تجارت بزرگ شده و بصورت قانونی انجام می شود، ولی متأسفانه ما در ایران اصلاً قانون و یا نظارتی برای انجام این کار وجود ندارد. در این بین باید اشاره کنم که ما حتی بر روی قاچاق پوشاک نو هم نظارتی چندانی نداریم و این مسئله معضلات بسیاری را بوجود می آورد.

 

* اینکه استفاده از لباس تاناکورایی تا چه میزان می تواند صنعت پوشاک ما را با تهدید روبرو کند نامشخص بوده و اصلاً آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد و نمی توان به صورت دقیق عددی را اعلام کرد. تنها چیزی که وجود دارد این است که در سال پیش حدود ۲.۷ دهم میلیارد دلار قاچاق داشتیم. این در حالیست که در امسال این رقم به ۱.۸ دهم میلیارد دلار رسیده است و این که چه میزان از آن مختص به لباس تاناکورایی و دست‏دوم می شود معلوم نیست.

 

* مسئله ای که وجود دارد و باید به آن اشاره کنم این است که استفاده از لباس های دست‏دوم نزدیک به آغاز سال جدید بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. به عبارتی دیگر، در بازار شب عید بازار این مدل پوشاک داغ شده و اشخاص بیشتری برای خرید مبادرت می کنند، ولی باید بدانیم که حجم بسیار زیادی هم ندارد و مشکل اصلی بحث قاچاق پوشاک چه تازه چه دست‏دوم است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------