واکنش مثبت بازار نفت به تمدید توافق کاهش تولید



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, قیمت نفت
قیمت نفت در اولین روزکاری بعد از نشست اوپک و اوپک پلاس، با رشدی حدود ۲ درصدی قیمت همراه شد تا نفت آمریکا نیز مانند نفت برنت به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه برود.

  رشد قیمت نفت هفته گذشته با زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه‌ای از سوی اوپک و اوپک پلاس آغاز شد تا آنجا که قیمت نفت برنت بعد از چند ماه به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

 

این در حالی بود که تا پیش از اجرای توافق کاهش تولید،‌ قیمت نفت به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه نیز رفته بود اما از ابتدای ماه «می» که ۹.۷ میلیون بشکه نفت از بازار خارج شد، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

 

از همین رو اعضای اوپک و اوپک پلاس برای ادامه این روند،‌ تصمیم گرفتند تا کاهش تولید به این میزان را برای یک ماه دیگر تمدید کنند.

 

توافقی که تا پیش از برگزاری جلسه با اما و اگرهایی مواجه بود اما همانگونه که وزیر نفت ایران نیز گفت جلسه بدون چالش برگزار و تصمیمات پیش‌بینی‌شده گرفته شد.

 

این موضوع واکنش مثبت بازار نفت را به دنبال داشت تا آنجا که نفت برنت با رشدی ۱.۷ درصدی جای پای خود را در بالای ۴۰ دلار در هر بشکه محکم کرد و ۴۳ دلار و ۴ سنت قیمت خورد.

 

نفت شاخص آمریکا نیز ۱.۳ درصد بالا رفت و به ۴۰ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید.

 

با توجه به کاهش محدودیت‌ها در جهان،‌ به نظر می‌رسد به تدریج شاهد بهبود تقاضا در بازار طلای سیاه باشیم. موضوعی که در کنار کاهش عرضه می‌تواند نفت‌های ذخیره‌شده را وارد بازار کند و تعادل قیمتی برای نفت به دنبال داشته باشد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------