آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

صعود ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس/واعظی: دولت از سرمایه مردم در بورس حمایت می‌کند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بورس
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۱۰ هزار و ۴۷۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۰۳ هزار واحد رسید. 

 براساس معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۸۲۰ واحد کاهش به ۳۹۷ هزار ۵۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۳۷ واحد افت به ۲۶۰ هزار و ۵۲۵ واحد رسیدند.

 

شاخص بازار اول هشت هزار و دو واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و  ۷۸۶ واحد افزیش داشتند.

 

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۳۶۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۶۳ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۰۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۷۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۶۱ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۷۹۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۷۳۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۲۳ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۶۴ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۵۰۵ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۷۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۴۶ واحد و فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۴۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 

در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۳۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۸۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۵۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۷۵ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۴۲۵ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۹۴ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۲۶۲ واحد، پارس خودرو (خپارس) با ۲۵۷ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۲۴۵ واحد، تامین سرمایه امید (امید) با ۱۸۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۵۷ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۳۷ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۳۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، ایران خودرو، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان‌ و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

 

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۲۸ میلیون و ۷۷۱ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بورس

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۲۲۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۶۷۵ واحد ثابت ماند.

 

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۸ هزار برگه سهم به ارزش ۳۵ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، ‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌ بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، ‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، ‌ فرابورس ایران (فرابورس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهگی (سمگا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

 

همچنین نماد سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، ‌صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه دی (ودی)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، ‌شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، بیمه تجارت نو (بنو)، بیمه کوثر (کوثر)، بیمه سامان (بساما)، صنعتی بهپاک (بهپاک)، ریل پرداز سیر (حریل)، ‌ برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

 

واعظی: دولت از سرمایه مردم در بورس حمایت می‌کند

رییس دفتر روحانی با اشاره به این که بورس محلی مناسب برای حفظ سرمایه‌ها است، گفت: دولت دخالتی در بورس ندارد، اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند. 

 

به گزارش تسنیم، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت با اعلام اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما باید در مورد بازار سرمایه اقدام فرهنگی کنند، گفت: در هیچ‌ بورس دنیا، بازار سهام کوتاه‌ مدت نیست و رفتار هیجانی با این بازار هنگام خرید یا فروش و متاثر از تبلیغات، جای اشکال دارد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در برابر این نکته که به گمان برخی، وضعیت فعلی بورس نتیجه دخالت دولت بوده است، توضیح داد: دولت دخالت مستقیمی نکرد. طبق قانون حتی رییس سازمان بورس هم چنین حقی ندارد و فقط بر عهده شورای عالی بورس است. بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند.

 

واعظی با ااره به این که همراهی دولت در اجرای مصوبات شورای عالی بورس دخالت نیست، افزود: مردم باید امیدوار باشند که بورس محلی مناسب برای حفظ سرمایه‌ها است؛ اما در هیچ‌جای دنیا کسی نمی‌تواند ادعای بورسی همیشه مثبت داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------