چک‌های جدید ابتدای فروردین صادر می‌شوند/ کارمزد‌های عملیات چک تغییر نمی‌کنند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قانون جدید چک
سخنگوی قانون جدید چک از صدور چک‌های جدید از فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، آمنه نادعلی زاده، سخنگوی قانون جدید چک در سمینار آشنایی با تغییرات و الزامات قانون جدید چک اظهار کرد:  از سال ۱۴۰۰ هر شناسه‌ای در صیاد با چک جدید ثبت می شود و مشتری الزاما باید شناسه را ثبت کند. از تاریخ مذکور نباید چک سبز رنگ قدیمی صادر و تحویل مشتری داده شود.

 

او افزود: حروف فارسی را در بارکد از چک‌های جدید حذف کرده‌ایم تا یکپارچگی در عملیات بانکی باشد. بارکدهای جدید روی چک‌های جدید صورتی رنگ چاپ خواهد شد. از تمام شعب بانکی با آموزش های انجام شده خواسته ایم تا روال صدور چک را منطبق با قوانین بانک مرکزی به روزرسانی کنند.

 

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر زمان نهایی صدور چک‌های جدید گفت: چک‌های جدید از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ صادر و تحویل مشتریان می‌شوند و ثبت آن‌ها از طریق سامانه صیاد صورت خواهد گرفت.

 

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کارمزدهای صدور چک و سایر موارد تغییر نخواهد کرد و در صورت اخذ تصمیمات جدید کمیته ویژه آن را بررسی خواهد کرد.

 

این مقام مسئول در پایان به کارسازی چک ها قدیمی بعد از صدور دسته چک های جدید نیز اشاره کرده و گفت: چک های قدیمی از سال آینده با روش قدیمی کارسازی می شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------