آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

ریزش ۵ هزار واحدی شاخص در آغاز معاملات/نحوه پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد



 بورس,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 
ریزش ۵ هزار واحدی شاخص در آغاز معاملات ریزش ۵ هزار واحدی شاخص در آغاز معاملات شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش بیش از 5 هزار واحدی تا ساعت 10 صبح، به عقب نشینی در کانال 1.1 میلیون واحدی ادامه داد.  

به گزارش ایلنا، شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش بیش از 5 هزار واحدی تا ساعت 10 صبح، به عقب نشینی در کانال 1.1 میلیون واحدی ادامه داد. شاخص کل هم وزن هم ریزش بیش از 130 واحدی داشته است. نمادهای شستا، فملی، فولاد، شپنا، تاپیکو و خودرو بیشترین تاثیر منفی را در این کاهش شاخص داشته‌اند.

 

 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 
نحوه پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد
سخنگوی شورای عالی بورس از تصویب دو موضوع مهم در خصوص سهام عدالت خبر داد. 

به گزارش ایلنا از بازار سرمایه، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه قرار بود در ماه جاری انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود، گفت: با توجه به طولانی شدن فرایند  احراز صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره این شرکت ها در مراجع ذیصلاح، مقرر شد تا با تصمیم شورای عالی بورس، برگزاری این انتخابات به تعویق بیفتد.

 

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: بر همین اساس، مقرر شد کماکان امر مربوط به شرکت های سرمایه گذاری استانی و دیگر امور مرتبط تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ بر عهده سازمان خصوصی سازی باشد تا زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری کاندیداها برای عضویت در هیات مدیره و سهامداران برای حضور در انتخابات فراهم گردد.

 

 دهقان دهنوی موضوع دوم طرح شده در جلسه امشب شورای عالی بورس را نحوه پرداخت سود سهام عدالت عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به تعدد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شد تا به منظور تسهیل فرایند، واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود.  

 

سخنگوی شورای عالی بورس به برگزار نشدن انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس، امسال سود سال ۹۸ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، به همان روش سهام‌داران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سمات واریز می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------