آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

بورس ۴۷۰۰ واحد افت کرد/ دامنه نوسان از ابتدا تا پایان اردیبهشت مثبت ۶ و منفی ۳ درصد می‌شود



بورس تهران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ با افت ۴۷۶۱ واحدی به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۰ واحد رسید. 

به گزارش مهر، شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ با افت ۴۷۶۱ واحدی به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۰ واحد رسید.

 

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۴۰۳ واحدی مواجه شد و به ۴۳۲ هزار و ۹۵۶ واحد رسید.

 

نمادهای فملی، شستا، کچاد، فولاد، تاپیکو، شپنا و فخوز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

 

 دامنه نوسان از ابتدا تا پایان اردیبهشت مثبت ۶ و منفی ۳ درصد می‌شود

با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌ها از ابتدا تا پایان اردیبهشت‌ماه مثبت ۶ و منفی ۳ درصد می‌شود.

 

به گزارش تسنیم،‌ محمدعلی دهقان دهنوی گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا دامنه نوسان قیمت ها از ابتدای اردیبهشت ماه به مثبت 6 و منفی 3 درصد افزایش یابد.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: پیشتر و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم گیری می کند.

 

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، ابراز داشت: مقرر شد بازنگری به نحوی باشد که امکان نقدشوندگی افزایش یابد. در تغییراتی که صورت گرفت مجموع حجم معاملات در 5 روز از 5 درصد به 200 درصد افزایش یافت. البته دامنه نوسان در گره معاملاتی همان دو برابر باقی ماند، اما حجم مبنا در روز گره معادل یک سهم در نظر گرفته می شود. همچنین هیات مدیره سازمان بورس تصویب کرد که برای فروش اوراق تبعی استفاده از رتبه بندی مجاز باشد.

 

دهقان دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بورس برنامه‌های خود را برای تقویت تقاضا پیگیری کرده و ادامه می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------