آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

میوه‌هایی که فقط باید دید و نخرید/ میوه زیر 20 هزار تومان نوبرانه شد



 قیمت میوه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
آزادسازی قیمت بخش عمده‌ای از نهاده‌های تولید مانند کود و سم و افزایش نرخ نهاده‌های تولید داخل، میراثی است که دولت روحانی برای رئیسی گذاشت؛ به طوری که هر کیلو میوه حدود ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و از قدرت خرید بسیاری از افراد خارج است. 

به گزارش تسنیم، از گذشته فصل تابستان معروف به فراوانی میوه در بازار بود و قیمت میوه اگر در زمستان، بهار و تعطیلات نوروزی گران بود، در تابستان کاهش می‌یافت؛ اما با اینکه اکنون در آستانه ورود به تیرماه هستیم و چند هفته‌ای می‌شود که میوه‌های تابستانه به بازار آمده و از حالت نوبرانه خارج شده است، میوه‌ها قیمت‌هایی بالا و غیر قابل تصور دارند.

 

بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت میوه در این روزها طوری شده است که برای خرید یک کیلوگرم میوه فصل باید حداقل در حدود 20 هزار تومان هزینه کرد و قیمت‌ها به شکل بی سابقه‌ای افزایش داشته و خارج از قدرت خرید بخش زیادی از مردم است.

 

برای بررسی قیمت میوه کافی است به نرخ‌نامه میادین میوه و تره‌بار شهرداری سری زد. قیمت فروش هر کیلوگرم زردآلو 47 هزار تومان، هلو 19 هزار تومان، گیلاس 44 هزار تومان، شلیل و شبرنگ 22 هزار تومان، انگور یاقوتی 20 هزار تومان، آلبالو رسمی 26 هزار تومان و آلبالو پیوندی 22 هزار تومان است.

 

بنابراین گزارش، عرضه میوه با قیمت‌های 20 هزار تومان تا 70 هزار تومان در میوه فروشی‌های تهران نیز چیز عجیبی نیست؛ به طوری که قیمت یک کیلوگرم گیلاس 55 هزار تومان به فروش می‌رسد و حتی برای فروش یک کیلوگرم گوجه سبز برغان 150 هزار تومان نیز قیمت‌گذاری می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------