آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

درآمدهای مالیاتی در مرز ۶۰ هزار میلیارد



درآمدهای مالیاتی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
با توجه به اینکه در بودجه سالجاری بیش از ۲۴۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده است، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی می‌گوید که در سه ماهه اول سالجاری نزدیک به ۵۹ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که نسبت به سال گذشته از رشد ۷۰ درصدی برخوردار شده است. 

به گزارش ایسنا، در سال گذشته صحبت‌های زیادی مبنی بر عبور بودجه کشور از اتکا به درآمدهای نفتی و در این راستا افزایش پایه‌های مالیاتی مطرح شد تا در نهایت در بودجه سالجاری سهم مالیات‌ها در درآمدهای دولت افزایش یافت و پایه‌های مالیاتی چون مالیات بر خانه‌های خالی، خانه و خودروهای لوکس و ‌.‌.. به خانواده مالیاتی کشور افزوده شد. 

 

با وجود افزایش درآمدهای مالیاتی امسال به ۲۴۷ هزار میلیارد تومان تاکنون اقدامات مناسبی برای اجرای پایه‌های مالیاتی جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و هوشمندسازی مالیات انجام نشده که صدای انتقاد کارشناسان را درآورده است. 

 

از سوی دیگر، هر یک از مالیات‌های اشخاص حقوقی، درآمدها، ثروت، واردات و کالا و خدمات به ترتیب ۱۴ هزار میلیارد تومان، ۱۶ هزار میلیارد تومان، ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، ۲۰۰۰ میلیارد تومان و ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که در این بین مالیات بر درآمدها بیشترین افزایش را در سالجاری داشته است. 

 

در این زمینه، محمد مسیحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحقق درآمدهای مالیاتی در فصل بهار ۱۴۰۰ گفت: در سه ماهه اول سالجاری نزدیک به ۵۹ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از رشد ۷۰ درصدی برخوردار شده است. 

 

مسیحی ادامه داد: همچنین، در سه ماهه ابتدایی سالجاری سهم مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده از مجموع درآمدهای مالیاتی وصول شده به ترتیب معادل ۳۳ هزار میلیارد و ۲۶ هزار میلیارد تومان است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------