آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

فرمول جریمه بدمصرف های گاز



جریمه بدمصرف های گاز ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قبوض گاز 76 درصد مشترکان بدون تغییر اما برای برخی تا ۷ برابر گران تر می شود !

 جریمه بدمصرف های گاز از اول این ماه اجرایی می شود. طبق طرح اولیه وزارت نفت در این  خصوص ،قبض گاز 76 درصد از مشترکان تغییر نخواهد یافت، 20 درصد مشترکان با افزایش 50 درصدی تعرفه ها مواجه می شوند و قبض مشترکان پرمصرف که تنها شامل 4 درصد از مشترکان هستند هفت برابر می شود و بین 125 هزار تا 9 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 

 در روزهای اخیر، آمارهای رشد مصرف گاز در کشور خبرساز شده است. طبق اظهارات سخنگوی شرکت ملی گاز، مصرف این حامل انرژی در پاییز امسال به 560 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

 

این در حالی است که به گفته اوجی، وزیر نفت، مصرف گاز در پاییز سال گذشته 350 میلیون متر مکعب بوده و به عبارتی، مصرف گاز بخش خانگی و تجاری 60 درصد افزایش یافته است.این رشد بالای مصرف در شرایطی اتفاق افتاده که هنوز فصل زمستان هم آغاز نشده است و به احتمال زیاد با افزایش برودت هوا، مصرف گاز به رشد جهشی خود ادامه خواهد داد. در این شرایط، وزارت نفت به دنبال تشویق مردم به مصرف بهینه گاز در کنار سیاست های تنبیهی و جریمه برای پرمصرف هاست. افرادی که تنها شامل 25 درصد مشترکین خانگی هستند ولی بیش از 50 درصد مصرف را به خود اختصاص داده اند. اغلب این افراد، از دهک های بالای جامعه هستند که به دلیل متراژ بالای خانه و امکانات لاکچری، مصرف گاز بالایی را ثبت کرده و در عین حال به دلیل فاصله قیمت گاز در بخش خانگی با قیمت واقعی، (تا 22 برابر نسبت به پلکان اول مصرف گاز) یارانه پنهان بیشتری دریافت می کنند.

 

چگونگی جریمه بدمصرف ها

طبق گفته وزیر نفت، قرار است جریمه بدمصرف ها از آذرماه اعمال شود. اگرچه در این زمینه هنوز جزئیات دقیقی اعلام نشده، اما پیگیری ها، نشان می دهد طبق جدول زیر، دولت به دنبال افزایش تعرفه بدمصرف های گاز است.همان طور که مشاهده می شود، طبق طرح وزارت نفت، قبض گاز 76 درصد از مشترکین تحت تاثیر اصلاح قیمت‌ها قرار نخواهد گرفت. قبض گاز مشترکین با مصرف متوسط به بالا بین 2 تا 50 هزار تومان افزایش خواهد یافت و قبض مشترکین پرمصرف بین 125 هزار تومان تا 9 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

  

جریمه بدمصرف های گاز ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 
خراسان 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------