آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

چهارمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه | اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است



اتحادیه اروپا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
اتحادیه اروپا چهارمین بسته تحریمی‌اش علیه روسیه را تایید کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، فرانسه که ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اتحادیه با ۲۷ عضو، بسته‌ای تحریمی را تایید کرده است که "افراد و نهادهای دخیل در تهاجم به اوکراین" و همچنین بخش‌های اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد.

 

اتحادیه اروپا از آغاز جنگ در ماه گذشته، اقدامات سختی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، سیستم مالی روسیه و الیگارش‌های این کشور اتخاذ کرده است.

 

این اتحادیه در هفته گذشته توافق کرد که ۱۶۰ فرد را هدف تحریم‌های بیشتر قرار داده و محدودیت‌های جدیدی را بر صادرات فناوری ارتباطات رادیویی و رهیابی دریایی روسیه وضع کند.

 

آلمان: تحریم نفت وگاز روسیه، بیشتر از پوتین به ما آسیب می‌زند

رابرت هابک وزیر اقتصاد و انرژی آلمان دوشنبه شب هشدار داد که تحریم فوری گاز و نفت روسیه می تواند بیشتر از ولادیمیر پوتین به مردم آلمان آسیب بزند و بیکاری و فقر گسترده را به همراه داشته باشد.

 

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی روزنامه "گاردین"، وی پیش‌بینی کرد که اگر کشورش استفاده از نفت و گاز روسیه را متوقف کند، «بیکاری  و فقر گسترش خواهد یافت و نیز شاهد مردمی خواهیم بود که نمی‌توانند خانه‌های خود را گرم کنند، مردمی که بنزین برای تأمین سوخت خودروهایشان نخواهند داشت.

اتحادیه اروپا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

این سیاستمدار حزب سبز افزود که دولت آلمان با جدیت تلاش می کند که کشورش در شرایطی قرار گیرد که با فرا رسیدن تابستان از واردات زغال سنگ روسیه بی نیاز شود و همچنین تا پایان سال ۲۰۲۲ نیز به صورت تدریجی خرید نفت از مسکو را کنار بگذارد، اما تحمیل تحریم‌های زودهنگام بر گاز روسیه، می تواند آلمان را در معرض خطر قرار دهد.

 

یک رهبر سابق حزب سبز آلمان نیز در این باره گفت که این کشور در زمینه تأمین زغال سنگ، نفت و حتی گاز، گام به گام در حال مستقل شدن است، اما ما قادر نیستیم که این کار را در لحظه انجام بدهیم.

 

آلمان از مشتریان اصلی نفت روسیه است و بیش از ۳۰ درصد از نیاز خود را از این کشور تأمین می‌کند.

 

اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است

صندوق بین المللی پول هشدار داد حمله نظامی روسیه در حال فرو بردن اوکراین به یک رکود بی‌سابقه است.

 

به گزارش مهر، صندوق بین المللی پول هشدار داد هرچند دولت اوکراین هنوز کارآمد و سیستم بانکی آن همچنان پایدار است، با این حال حمله نظامی روسیه در حال فرو بردن این کشور به یک رکود بی‌سابقه است.

 

اتحادیه اروپا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

بنابر برآوردهای این سازمان بزرگ اقتصادی جهان، تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۲۲، دستکم و با فرض خاتمه سریع درگیری، حدود ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

 

این در حالی است که اگر درگیری‌ها مشابه جنگ‌های لبنان، عراق، سوریه یا یمن ادامه پیدا کند این سقوط بین ۲۵ تا ۳۵ درصد خواهد بود.

 

صندوق بین المللی پول همچنین گفت این جنگ امنیت غذایی جهانی را به خطر انداخته است.

 

در همین حال رئیس بانک جهانی اعلام کرد: تحریم‌های غرب علیه روسیه تأثیر بیشتری نسبت به جنگ اوکراین بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------