آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

تورم مسکن همچنان کمتر از تورم عمومی باقی می‌ماند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  مسکن

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تغییرات قیمت مسکن به میزان عرضه بستگی دارد، گفت: پیش بینی ما این است که امسال نرخ تورم مسکن از نرخ تورم عمومی بالاتر نرود و افزایش قیمت قابل توجهی نخواهیم داشت.

علی چگنی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به ورود مسکن به فاز پیش رونق اظهار داشت: رونق به معنای رشد اقتصادی و رشد GDP است. رونق در بازار مسکن زمانی اتفاق می افتد که ارزش افزوده این بخش افزایش پیدا کند و ارزش افزوده هم زمانی افزایش می یابد که تولید رشد کند و در بخش مستغلات فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که از نیمه دوم سال‌جاری شاهد رونق تدریجی در بخش مسکن باشیم، افزود:در حال حاضر سرمایه سازندگان به دلیل رکود قفل شده است اما با افزایش معاملات و افزایش گردش مالی، سرمایه ها آزاد می شود و سازندگان می توانند تولید بیشتری داشته باشند.

 مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: وقتی می گوییم تعداد معاملات افزایش یافته به این معنا است که تقاضا در بخش مسکن بیشتر شده است و منابع مالی به سمت این بازار هدایت می شود. با ورود منابع مالی تقاضا افزایش پیدا می کند و بالا رفتن تقاضا تا حدی منجر به افزایش قیمت می شود اما حد و مقدار آن به وضعیت عرضه بستگی دارد.

چگنی با بیان اینکه تولید در بخش مسکن زمان بر است اما در شرایط فعلی از آنجایی که موجودی مسکن مناسب است و به دلیل رکود چند سال گذشته بخشی از تولیدات مسکن به فروش نرفته است، گفت: میزان موجودی مسکن باعث می شود که آثار قیمتی تا حدی کمتر شود. البته پیش بینی ما این است که امسال نرخ تورم مسکن از نرخ تورم عمومی بالاتر نرود و افزایش قیمت قابل توجهی نخواهیم داشت.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------