آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیرخارجه طالبان در دیدار با هیئت ایرانی: نباید به هیچکس اجازه داد به روابط دو کشور آسیب بزند



دیدار وزیرخارجه طالبان با هیئت ایرانی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در دیدار با هیئت ایرانی با تأکید بر تقویت روابط دوجانبه تصریح کرد نباید به هیچکس اجازه داد به روابط دو کشور آسیب بزند.

به گزارش تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور، «بهادر امینیان» سفیر و «سید حسن مرتضوی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره تقویت روابط دو کشور گفتگو کرد.

 

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه دولت موقت طالبان، متقی در این دیدار خواستار افزایش میزان دادوستد اقتصادی بین دو کشور و ایجاد تسهیلات در بخش تجارت و ترانزیت شد.

 

وی همچنین خواستار رفع محدودیت‌های وضع‌شده بر حساب‌های بانکی تجار افغان در ایران شد و در این زمینه، مشکلات تجار افغان را با هیئت ایرانی درمیان گذاشت.

 

متقی در ادامه نیز ضمن گفتگو درباره وضعیت زندانیان افغان در ایران، سرنوشت آنها و سپردن این افراد به هیئت حاکمه افغانستان، با اشاره به تلاش‌های اخیر برای خدشه وارد کردن به روابط دو کشور گفت: نباید به هیچکس اجازه داده شود تا با چنین اعمالی به روابط دو کشور آسیب رساند.

 

کاظمی قمی نیز درباره درخواست‌های وزیر خارجه دولت موقت طالبان گفت ایجاد تسهیلات را برای رشد تجارت و ترانزیت میان افغانستان و ایران ضروری می‌داند.

 

وی همچنین در رابطه با حساب‌های بانکی تجار افغان گفت که ما موضوع را با بانک‌ مرکزی ایران در میان گذاشته‌ایم و مشکلات یادشده به‌زودی حل خواهند شد.

 

نماینده ویژه ایران اضافه کرد در خصوص مشکلات زندانیان و کارگران افغان نیز با ادارات مربوطه نشست برگزار خواهد کرد.

 

در پایان نشست توافق شد که هیئتی از افغانستان متشکل از ادارات مختلف به منظور حل شماری از مسائل به ایران سفر کند تا درخواست‌های خود را از نزدیک با مقامات میزبان مطرح نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------