آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

گروسی: اگر برجام نباشد وضعیت بدتر می‌شود



گروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به برخی گزارش‌های ادعایی درباره اعمال تغییرات اعلام‌نشده در تأسیسات فردو، مدعی شد که نمی‌داند امکان احیای برجام وجود دارد یا خیر؛ بدون این کار، اوضاع بدتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، گروسی که در مؤسسه «چتم هاوس» لندن صحبت می‌کرد، مدعی شد که «ایران نباید به‌طور یکجانبه» این تغییرات را اعمال می‌کرد. 

 

گروسی افزود که باید «خیلی زود» به تهران برود تا توانایی بازرسی بین‌المللی برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را بازیابی کند.

 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: «تغییراتی وجود دارد که باید گزارش می‌شد. شما نمی‌توانید به عقب برگردید و این اقدام را اصلاح کنید. نکته اینجاست که با این تغییرات، قابلیت‌های جدیدی در این تأسیسات ایجاد شده است. بنابراین ما باید بازرسی‌های بیشتری انجام بدهیم».

 

وی در ادامه با تکرار برخی ادعاها افزود که «ممانعت‌های اخیر ایران از دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات فردو، به معنای آن است که بازگرداندن تصویر کاملی از آنچه به لحاظ زیرساخت‌های هسته‌ای در این کشور داریم، بسیار دشوار خواهد بود.»

 

مدیرکل آژانس در ادامه گفت که نمی‌داند امکان احیای برجام وجود دارد یا خیر. 

 

گروسی همچنین مدعی شد که مقام‌های ایران «به تدریج»، مانع دیده شدن برخی رویدادهای «بسیار بسیار مهم» توسط آژانس شده‌اند و این امر، وی را نگران کرده است. 

 

وی ادامه داد: این امر در این مقطع زمانی من را نگران می‌کند. چرا که در حال از دست دادن این دید هستیم و روند برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد به همین دلیل است که من باید به تهران بروم. ما باید صحبت کنیم و باید به زودی این کار را انجام دهیم.

 

مدیرکل آژانس افزود: در مقطع کنونی، کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران در بهترین وضعیت خود نیست. امیدوارم بتوانم این گفت‌وگوی ضروری را احیا، بازتنظیم و تقویت کنم. بدون این کار، اوضاع بدتر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------