آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

سفر رئیس جمهور اسرائیل به جمهوری آذربایجان در میان «تدابیر امنیتی بی‌سابقه»



سفر رئیس جمهور اسرائیل به جمهوری آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس ‌جمهور اسرائیل در آغاز اولین سفر رسمی خود به جمهوری آذربایجان گفت از «کشوری دیدار می‌کند که همسایه ایران، عامل بی‌ثباتی منطقه، است».

به گزارش آنا به نقل از آی ۲۴، «اسحاق هرتزوگ» رئیس جمهور اسرائیل امروز سه شنبه در سفری رسمی وارد «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

 

هدف از سفر هرتزوگ به کشوری که در همسایگی ایران قرار دارد، تقویت روابط راهبردی تل آویو- باکو عنوان شده است.

 

هرتزوگ در آستانه انجام این سفر گفته بود که حوزه‌های زیادی برای همکاری میان اسرائیل و جمهوری آذربایجان وجود دارد.

 

رئیس جمهور اسرائیل همچنین مدعی شده بود که فراتر از روابط تجاری و تاریخی تل آویو- باکو، نباید از اهمیت همسایگی جمهوری آذربایجان و ایران غافل شد چراکه به زعم او «ایران یکی از عوامل بی ثباتی است که اقدماتی را علیه صلح و امنیت منطقه انجام می‌دهد».

 

باکو مدعی است که روابطش با اسرائیل، علیه هیچ کشور ثالثی نیست حال آنکه ایران نسبت به فعالیت‌های بدخواهانه اسرائیل در مجاورت مرز‌های خود هشدار داده است.

 

جمهوری آذربایجان که اخیرا اقدام به افتتاح سفارت در اسرائیل کرده، در ماه‌های اخیر رویکردی غیردوستانه در قبال ایران اتخاذ و رابطه باکو-تهران را پر تنش کرده است.

 

گفته می‌شود که سفر هرتزوگ به جمهوری آذربایجان از بیم واکنش ایران و احتمال تلاش این کشور برای اخلال در این سفر، تحت تدابیر شدید امنیتی انجام گرفته است.

 

همچنین  رئیس ‌جمهور اسرائیل در آغاز اولین سفر رسمی خود به جمهوری آذربایجان گفت از «کشوری دیدار می‌کند که همسایه ایران، عامل بی‌ثباتی منطقه، است».

 

اسحاق هرتسوگ پیش از ترک تل‌آویو گفت: «آذربایجان یک کشور کلیدی و همسایه ایران است که دائم برای ضربه‌ زدن علیه اسرائیل و علیه اتحاد و توسعه صلح و امنیت در منطقه اقدام می‌کند، و من در این سفر قطعا در این باره گفت‌وگو می‌کنم.»

 

 

دیدار علی اف و رئیس اسرائیل در باکو

فارس: اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل که برای سفر دو روزه وارد باکو شده، با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

در ادامه گرمی روابط باکو و تل‌آویو رئیس‌ جمهور اسرائیل در سفر به جمهوری آذربایجان با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

 

رسانه‌های دولتی جمهوری آذربایجان ظهر روز سه شنبه (به وقت تهران) در خبری فوری گزارش دادند که سفر دو روزه رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور با دیدار دوجانبه او با الهام علی اف در باکو آغاز شد.

 

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» و دیگر رسانه‌های جمهوری آذربایجان از قبیل خبرگزاری «ترند نیوز» با انتشار دو عکس خبر دادند، اسحاق هرتزوگ رئیسجمهور اسرائیل با الهام علی اف رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

 

رسانه‌های جمهوری آذربایجان به جزئیات بیشتری از دیدار دوجانبه هرتزوگ و علی اف اشاره نکردند و خبر دادند که اطلاعات تکمیلی از این دیدار متعاقبا منتشر خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------