آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: از پیوستن انگلیس به ائتلاف دریایی متشکریم/ انگلیس: خواهان تداوم برجام هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دومنینک راب
وزیر خارجه انگلیس که در واشنگتن به سر می برد بار دیگر بر لزوم تداوم توافق هسته ای ایران تاکید کرد و گفت انگلیس تلاش می کند این توافق به طور کامل اجرا شود.

به گزارش ایرنا، دومنینک راب که در نخستین سفر خارجی پس از انتصاب به سمت وزیر خارجه در دولت بوریس جانسون به واشنگتن سفر کرده است، روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود این مطلب را مطرح کرد.

 

وی درباره آزادی کشتیرانی هم اظهار کرد:آزادی کشتیرانی کاملا برای ما اهمیت دارد به خصوص در خلیج فارس و تنگه هرمز. اما باید بر اساس سازوکار و مقررات بین المللی باید پایبند بمانیم.

 

در این نشست ابتدا پمپئو به ایراد سخن پرداخت و گفت: همکاری ما بر اساس اصول مشترکمان ادامه دارد و روابط دو کشور رشد خواهد کرد.

 

وی افزود: از انگلیس به خاطر همکاری در آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز تشکر می کنم. از انگلیس برای پشتیبانی مستمر آنها برای شکست داعش و اقداماتی که ایران در یمن دارد، تشکر می کنم.

 

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: انگلیس برای تحت فشار قرار دادن ایران کمک خوبی داشته است.

 

پمپئو درباره برگزیت هم توپ را به زمین خود انگلیسی ها انداخت و اعلام آمادگی کرد که در اولین فرصت قرارداد تجاری بین دو کشور منعقد شود.

 

وزیر خارجه انگلیس هم در این نشست اظهار کرد: از نظر تبادل اطلاعاتی دو کشور عمیقا به هم اعتماد دارند و برای روابطمان با آمریکا ارزش فوق العاده ای قایل  هستیم.

 

دومینیکو تاکید کرد: این دولت مصمم است که از اتحادیه اروپا خارج شود و از توافق تجاری با آمریکا استقبال می کنیم.

 

وی با بیان اینکه درباره مسایل امنیتی در افغانستان و سوریه صحبت کردیم، اظهار کرد: تلاش داریم که این همکاری ها رو به پیشرفت باشد.

 

کره شمالی و داعش

پمپئو درباره کره شمالی گفت راهبرد ما تغییری نکرده و تلاش ما عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای بوده است و امیدواریم در چند هفته آینده به میز مذاکره بازگردیم. ما شاهد کارهای آنها هستیم و می دانیم که موشک بالستیک دوربرد شلیک نشده است.

 

وی ادامه داد: تمرکز ما بر توافق سنگاپور است و می خواهیم دو تیم مذاکراتی بازگردند. این مساله ای مهم است و نه فقط برای آمریکا بلکه برای همه کشورهای آسیایی اهمیت دارد.

 

وزیر خارجه آمریکا درباره داعش هم اظهار کرد: می دانیم که تهدید تروریسم گسترده تر از وجود داعش در جهان است و تلاش می کنیم ائتلاف های تازه ای با حضور کشورهای دیگر از سراسر جهان تشکیل می شود. با این حال تضمین می دهم که آنها در حال ضعیف شدن هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------