آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

مقام آمریکایی: لغو تحریم شرکت چینی به معنای تغییر سیاست علیه ایران نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,لغو تحریم شرکت چینی
مقام ارشد آمریکایی روز شنبه گفت که خارج کردن یک شرکت چینی از فهرست تحریم‌های ضدایرانی به معنای تغییر سیاست فشار واشنگتن علیه ایران نیست. کمپین فشار حداکثری ما همچون گذشته ادامه دارد؛ ما هر فعالیت قابل تحریم را تحریم خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولتی آمریکا روز شنبه با اشاره به خارج کردن دو زیرمجموعه شرکت دولتی حمل‌ونقل چین (COSCO) از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، گفت که این اقدام به معنای تغییر سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران نیست.

 

رفع تحریم از این شرکت چینی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه پس از آن صورت گرفت که چین در جریان مذاکرات تجاری با واشنگتن به تحریم علیه این شرکت اعتراض کرده بود.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام شرکت حمل‌ونقل نفتکش کاسکو را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرده، اما شرکت مدیریت کشتیرانی و ملوانی حمل‌ونقل نفتکش کاسکو همچنان در لیست قرار دارد.

 

مقام دولتی آمریکا به رویترز گفته است: خارج کردن این شرکت از فهرست نباید به تغییر در سیاست [دولت ترامپ] تعبیر شود. کمپین فشار حداکثری ما همچون گذشته ادامه دارد؛ ما هر فعالیت قابل تحریم را تحریم خواهیم کرد.

 

رویترز روز گذشته به نقل از یک منبع در شرکت نفتی کاسکو چین گزارش داده بود که این شرکت از لیست تحریم‌های ایالات متحده خارج شده و صنعت انرژی چین منتظر اعلام رسمی از طرف واشنگتن است.

 

دولت آمریکا برای آخرین بار در ۲۹ آذر سال جاری معافیت یکی از شعب شرکت چینی نفتکش کاسکو از تحریم‌های ضد ایرانی را تمدید کرد.

 

بر اساس این معافیت وزارت خزانه‌داری، واحد دالیان شرکت کاسکو تا ۴ فوریه (۱۵ بهمن) می‌تواند به فعالیت‌ها و تراکنش‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری یا کاهش مراودات مالی از جمله تخلیه نفت خام غیرایرانی ادامه دهد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا یک شرکت باربری و یک شرکت نفتی چین را تحت تحریم‌های قرار داده است. تارنمای وزارت خرانه داری ایالات متحده اعلام کرد پنج فرد و ۶ نهاد چینی شامل ۲ شرکت وابسته به شرکت کشتیرانی کاسکو را به علت ارتباط بازرگانی با ایران، تحریم کرده است.

 

بر اساس یادداشت منتشر شده در تارنمای وزارت خزانه داری ایالات متحده، تحریم‌ها علیه شرکت حمل و نقل دریایی کاسکو و شرکت کشتی‌های نفتکش سیمن و شرکت مدیریت کشتیرانی، شامل شرکت مادر (کاسکو) نمی‌شود.

 

این تحریم‌ها همچنین بر شرکت نفتی کنکورد چین، شرکت کشتیرانی کانلون، هلدینگ کانلون و شرکت پگاسوس ۸۸ با مسئولیت محدود اعمال می‌گردد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------