آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اسپر: اقدامات ما علیه ایران، بازدارندگی را احیا کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مارک اسپر
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن با اقدامات ضدایرانی خود توانسته در برابر جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی ایجاد کند.

به گزارش فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که واشنگتن توانسته در برابر ایران در غرب آسیا بازدارندگی ایجاد کند.

 

اسپر که در دانشکده مطالعات پیشرفته بین‌الملل دانشگاه «جان هاپکینز» صحبت می‌کرد، در تشریح تهدیدهای پیش روی آمریکا، از چین و روسیه به عنوان «قدرت‌های تجدیدنظرطلب» یاد کرد و سپس گفت: «ما همچنین با تهدید مداوم علیه کشورهای سرکشی مانند ایران و کره شمالی روبرو هستیم، که این امر هوشیاری مداوم ما را می‌طلبد. به عنوان نمونه، اقدامات اخیر ما علیه رژیم ایران، بازدارندگی را در آن منطقه احیا کرد و این پیام را فرستاد که ایالات متحده در برابر تهدید شدن نیروها و منافعش بیکار نمی‌نشیند.»

 

در بخش دیگری از این نشست، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره نحوه برخورد با چالش‌های پیش روی آمریکا در غرب آسیا در عین تمرکز بر مقابله با روسیه و چین، گفت: «همانطور که وزیر [دفاع اسبق] [دونالد] رامسفلد گفته، شما با جهانی آنطور که هست سر و کار دارید، نه جهانی که می‌خواهید باشد. و جهانی که من با آن روبرو هستم، ایران را هم شامل می‌شود. [ایرانی] که از زمان انقلاب در ۴۰ سال گذشته پشتیبان فعالیت‌های شرارت‌بار در سرتاسر خاورمیانه بوده است.»

 

وی با بیان اینکه ایران و متحدانش از آفریقا گرفته تا افغانستان و «قطعا در سرتاسر جهان» حضور دارند، گفت: «آن‌ها دارند ما را می‌آزمایند و بسیار فعال هستند و در سرتاسر خاورمیانه آشوب ایجاد می‌کنند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------