آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

چراغ سبز آمریکا به کره جنوبی برای ارسال کمک به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و کره جنوبی
یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد آمریکا با ارسال کمک بشردوستانه به ایران به منظور مقابله با ویروس کرونا موافقت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کی‌بی‌اس، یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری یونهاپ از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک بشردوستانه و اقلام پزشکی به ایران به منظور مقابله با کرونا در ماه‌های آتی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، کره جنوبی روز دوشنبه از آمریکا مجوزی دریافت کرده است که بر طبق آن مسیر ارسال کمک بشردوستانه به ایران هموار شده است.

 

این مقام که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد کره جنوبی موافقت آمریکا برای ارسال تجهیزات و کالا‌های پزشکی به ایران از طریق مجوزی ویژه را دریافت کرده است و احتمالا ماه آینده میلادی این کمک‌ها ارسال خواهد شد.

 

او گفت: «شرکت‌ها و بانک‌های ما باید اسناد مورد نیاز را آماده کنند. ما فکر می‌کنیم یک ماه دیگر روند ارسال کمک‌ها آغاز شود».

 

کره جنوبی همچنین از دو مسیر دیگر هم در حال بررسی امکان ارسال کمک به ایران است. یکی از آن‌ها، استفاده از «سازوکار تبادل بشردوستانه کُره» است که در صورت نهایی شدن آن، استفاده از یک بانک ایرانی -که مورد تحریم آمریکا قرار نگرفته باشد- برای تبادلات کالاهای بشردوستانه ممکن می‌شود. مسیر دیگر امکان استفاده از «کانال سوئیس» است؛ کانالی که برای تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی شرکت‌های این کشور به ایران ایجاد شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------