آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش‌ها به اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه/ چین: دروغ است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,واکنش‌ها به فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توسط آمریکا
کشورهای جهان به ادعای وزیر خارجه آمریکا برای بازگشت تحریم های شورای امنیت علیه ایران به علت فعال شدن مکانیسم ماشه واکنش نشان دادند.

به گزارش ایرنا، نمایندگی چین در سازمان ملل متحد شامگاه پنج‌شنبه در یادداشت توئیتری خود افزود: آمریکا ادعا کرد قطعنامه تداوم لغو تحریم‌ها مطرح شود یا نشود، تحریم‌های ایران باز خواهند گشت.

 

این نمایندگی تاکید کرد: همه اینها دروغ است، آمریکا دیگر مشارکت‌کننده برجام نیست و برای استناد به مکانیسم ماشه، مشروعیت ندارد. 13 عضو شورای امنیت سازمان ملل معتقدند که مکانیسم ماشه فعال نشده است.

 

استقبال فرانسه از بیانیه مشترک ایران و آژانس اتمی

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای حصول توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر مسئله دسترسی به دو سایت مورد نظر آژانس را ستود.


در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است که صدور اجازه دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به "دو سایت هسته‌ای که آژانس ماه‌ها خواهان بازدید از آن‌ها بوده، گامی در جهت درست" تلقی می‌شود.


پاریس همچنین تاکید داشت تعهد ایران به بازرسی‌ها جزئی از توافق بزرگتر (برجام) محسوب می‌شود که ایران آن‌ را امضا کرده‌ و فرانسه، آلمان و انگلیس نیز از آن حمایت کرده‌اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------