آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تلاش خواهیم کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که سازمان ملل باید بر روی مشکلات واقعی جهان تمرکز کند.

 

وی در بخشی دیگر گفت: «ما در راستای توقف برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کنیم و از توافق هسته‌ای شکست خورده با این کشور خارج شدیم و شدیدترین تحریم‌ها را علیه بزرگترین حامی تروریسم اعمال کردیم.»

 

ترامپ گفت: پیمان ناتو را بار دیگر فعال کرده و مشارکت تاریخی با تعدادی از کشورها برای متوقف کردن قاچاق انسان ایجاد کرده‌ایم.

 

وی مدعی شد که پیشرفت بزرگی در روند صلح در خاورمیانه ایجاد شده است و به زودی کشورهای دیگری به روند سازش با رژیم صهیونیستی خواهند پیوست و نسبت به آینده خاورمیانه ابراز خوشبینی کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت: «آمریکا به مأموریت خود به عنوان عامل ایجاد صلح عمل می‌کند، اما ما به دنبال دستیابی به صلح از طریق قدرت هستیم.»

 

ترامپ درباره سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: «بعد از چندین دهه، اختلاف و تفرقه، ما قدم به دروازه خاورمیانه‌ای جدید گذاشته‌ایم. امروز عصر اینجائیم تا مسیر تاریخ را تغییر دهیم.»

 

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اقدام تروریستی این کشور در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» مدعی شد که واشنگتن در راستای جلوگیری از تروریسم تلاش می‌کند.

 

ترامپ گفت: «در تلاش برای پایان جنگ در افغانستان بوده و قطعا سربازانمان را از این کشور باز می‌گردانیم.»

 

وی در ادامه گفت: «ما امروز از هر زمان دیگر قوی‌تریم. سلاح‌های پیشرفته‌ای داریم که هرگز قبلاً در اختیار نداشتیم و حتی فکر داشتن آنها را هم نمی‌کردیم. فقط به درگاه خدا دعا می‌کنیم که مجبور به استفاده از آنها نباشیم.»

 

ترامپ در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اضافه کرد: «دنیا باید چین را بابت شیوع ویروس کرونا پاسخگو کند.»

 

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: « چین در روزهای نخست شیوع کرونا، اقدام من برای ممنوع کردن پروازها به این کشور را محکوم کرد، در حالی که پروازهای داخلی خود را ممنوع کرده بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------