آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

واکنش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مصوبه مجلس



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران «خیلی سریع» به سمت غنی سازی ۲۰ درصد پیش می رود، تاکید کرد: مصوبه مجلس درباره برجام را باید جدی گرفت چرا که یک قانون است.

به گزارش تسنیم، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رویترز گفت: وقتی اولین بار ایران درباره برنامه خود برای غنی سازی 20 درصدی اطلاع داد، نمی دانستم که قصد دارد آن را بلافاصله عملی کند  اما در عرض چند روز این کار انجام داد و «ما حالا با واقعیت جدیدی مواجه هستیم.»

 

وی افزود: «این روند آغاز شده است و ما باید هر روز ببینیم که آنها چقدر می توانند تولید کنند.»

 

گروسی گفت فکر می کند ایران قادر خواهد بود «در یک ماه چند کیلوگرم» اورانیوم غنی شده 20 درصد تولید کند.

 

مدیرکل آژانس همچنین اظهار داشت: ایران او را در جریان نگذاشته است که آیا می خواهد دسترسی‌ها بر اساس پروتکل الحاقی را بر اساس قانون مجلس پایان دهد یا نه!

 

وی همچنین گفت که نمی تواند حدس بزند که آیا دولت ایران این قانون را به طور کامل اجرا می کند یا خیر اما باید آن را جدی گرفت چرا که یک قانون است و به نظر می رسد دولت قصد دارد این قانون را رعایت کند.

 

گروسی خاطر نشان کرد: در حالی که وظیفه او نیست که به رئیس جمهور ایالات متحده و غیره بگوید چه کاری انجام دهند اما برای از سرگیری دیپلماسی واضح است که ماه های زیادی پیش رو نداریم بلکه چند هفته زمان داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------