آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

فرمانده سنتکام: دولت بایدن در حال ارزیابی «سیاست فشار حداکثری» علیه ایران است



فرمانده سنتکام,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
فرمانده سنتکام در مصاحبه‌ای گفت که دولت بایدن در حال ارزیابی سیاست فشار حداکثری علیه ایران بوده و مشخص نیست که آیا این رویکرد حفظ خواهد شد یا آنکه به گونه‌ای دیگر تغییر خواهد کرد.

به گزارش فارس، «کنت مک‌کنزی» فرمانده سنتکام در منطقه دوشنبه گفت که از توانایی‌های ارتش لبنان مطلع شده و از این توانایی‌ها شگفت زده شده‌ است.

 

وی که با یک شبکه تلویزیونی لبنانی مصاحبه می‌کرد، گفت: «به حمایت از ارتش لبنان به شیوه‌های مختلف ادامه خواهیم داد و درک می‌کنیم که لبنان شریکی مهم در منطقه بوده و این رابطه برای ما بسیار مهم است.»

 

وی درباره حملات موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی نیز مدعی شد که این حملات خصمانه بوده و حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق نیز اقدامی خصمانه به شمار می‌آید و به تلاش‌ها برای رسیدن به صلح کمکی نمی‌کند.

 

این مقام نظامی آمریکایی در حالی مدعی خصمانه بودن حملات جنبش انصارالله یمن می‌شود که تا چند روز دیگر، هفتمین سالگرد شروع حملات و محاصره ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن آغاز می‌شود و طی این سال‌ها ده‌ها هزار یمنی به خاک و خون کشیده شده و تعداد بیشماری از زیرساخت‌های یمن نیز ویران شده است. 

 

مک‌کنزی درباره تعهد ایران به انتقام از ترور سردار سلیمانی گفت: «نیروهای مسلح آمریکا آماده هرگونه احتمال بوده و در صورت لزوم آماده پاسخ هستیم».

 

فرمانده سنتکام در ادامه گفت: «آمریکا طی دو سال گذشته سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت و دولت بایدن در حال حاضر درصدد ارزیابی ماهیت این رویکرد بوده و نمی‌دانیم که آیا این رویکرد حفظ خواهد شد یا آنکه به گونه‌ای دیگر تغییر خواهد کرد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------