آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: ایران، یکی از موضوعات همکاری متقابل با روسیه است



سخنگوی کاخ سفید,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی کاخ سفید در حالی که از اظهارات ضد پوتین رئیس جمهوری آمریکا ابراز تاسف نکرد، از نقاط همکاری با روسیه سخن گفت که یکی از آنها برنامه هسته‌ای ایران بود.

به گزارش ایرنا، جن ساکی در نشست خبری روزانه خود این مطلب را مطرح کرد و افزود: بایدن و پوتین مطمئناً دیدگاه‌های متفاوتی در مورد کشورهای متبوع خود و چگونگی تعامل در جهان دارند.

 

وی ادامه داد: اما جایی برای موافقت درباره همکاری متقابل وجود دارد که باید به راه خود ادامه دهیم. همانطور که در بخشی از نظرات رئیس جمهور پوتین ذکر شد، به دنبال راه های کار مشترک باشید.

 

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: زمینه‌های علایق متقابل وجود دارد؛ پیمان استارت جدید که برای پنج سال تمدید کردیم. بدیهی است روسیه عضو گروه ۱+۵ است که در حال بررسی چگونگی منع دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم.

 

ساکی اظهار کرد: بنابراین ما اطمینان داریم که می‌توانیم به دنبال راه‌هایی برای منافع ملی متقابل باشیم. اما رئیس جمهور قصد ندارد وقتی نگرانی دارد به طور گفتار یا عمل عقب‌نشینی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: سفیر ما در مسکو حضور دارد و او با روس‌ها تعامل دارد. دیپلماسی برای همه روابطمان حتی با دشمنان نخستین گام است.

 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا بایدن از آنچه که درباره پوتین گفته، پیشیمان است، اظهار کرد: خیر، او یک پاسخ صریح به یک سوال صریح داد.

 

ساکی در پاسخ به این سوال که چرا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به عنوان قاتل نمی‌نامید، گفت: نمی‌خواهم امروز در این سالن، اسامی قاتل‌ها را اضافه کنم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------