آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

لاوروف: خروج از برجام اثبات ناتوانی آمریکا در مذاکره است



لاوروف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که خروج یکجانبه واشنگتن از برجام اثبات ناتوانی این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های چینی تأکید کرد که خروج واشنگتن از برجام، اثبات ناتوانی کامل این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و همچنین نقض قوانین بین‌المللی است.

 

وی در این خصوص گفت: «وقتی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و هم‌اکنون تلاش می‌کنند آن را احیا کنند، نه تنها (آمریکا) عمل به تعهداتش را متوقف کرد، بلکه تمامی کشورهای دیگر را از عمل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منع کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌الملل است و نمایش ناتوانی کامل این کشور در مذاکره است».

 

وی همچنین با تأکید بر لزوم تشکیل یک ائتلاف گسترده برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه گفت که هرگونه طرحی که علیه ابزار غیرقانونی چون تحریم‌های یکجانبه باشد، «شایسته هرگونه حمایت ممکن است».

 

لاوروف سپس یادآوری کرد: «ونزوئلا در سازمان ملل طرحی را برای ایجاد ائتلافی علیه اقدامات یکجانبه اجباری مطرح کرد. به هرحال، این سازمان یک نماینده ویژه و یک گزارشگر ویژه در موضوعات مقابله با تحریم‌های یکجانبه دارد. این گزارشگر نگرش بسیار متعادل و عینی دارد».

 

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تشکیل ائتلاف ضد اقدامات یکجانبه گفت: «چنین ابتکاراتی باید مورد تشویق قرار گیرند و ما می‌بایست یک ائتلاف حداکثر گسترده از کشورهایی تشکیل دهیم که با این اقدام غیرقانونی (تحریم) مقابله می‌کنند».

 

سرگئی لاوروف همچنین ضمن انتقاد از خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام ابراز امیدواری کرد که واشنگتن به قصد خود برای بازگشت به برجام پایبند باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------