آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: وابستگان ایران در عراق به ما حمله می‌‎کنند



سفیر آمریکا در بغداد،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سفیر آمریکا در بغداد در گفت‌وگو با یک شبکه سعودی، مدعی شد که منافع واشنگتن در عراق با سلاح‌های ساخت ایران هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد، امروز (سه‌شنبه - ۲۷ آوریل) در گفت‌وگو با یک شبکه سعودی ضمن تاکید بر اینکه حضور نیروهای آمریکایی در عراق به خواست دولت این کشور است و قصدی برای افزایش این نیروها وجود ندارد، به اتهام‌زنی علیه گروه‌های مقاومت در عراق و ایران پرداخت.

 

وی ادعا کرد: «یک تعهد قوی برای مشارکت بغداد و واشنگتن وجود دارد. حضور ما در عراق به درخواست دولت عراق است. قصدی برای افزایش نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد.»

 

تولر در ادامه بی‌توجه به اینکه، آمریکا خود متهم اصلی  حملات راکتی علیه سفارت و پایگاه‌های نظامی‌اش در عراق است، مدعی شد: «حملات علیه سفارت ما و پایگاه‌های نظامی، اقتدار دولت را هدف قرار می‌دهد. سفارت آمریکا در عراق بسته نخواهد شد. فعالیت شبه‌نظامیان اقتدار دولت عراق را تضعیف می‌کند.»

 

وی  با استفاده از واژه شبه‌نظامیان به جای گروه‌های مقاومت، در ادامه اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد: «طرف‌هایی که منافع ما را در عراق هدف قرار می‌دهند، وابسته به ایرانند. سلاح‌های استفاده شده برای هدف قرار دادن منافع ما در عراق، ساخت ایران است. ....»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------