آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اولیانوف: نظر عراقچی درباره احتمال پایانی بودن دور بعدی مذاکرات واقع‌بینانه است/ چین: آمریکا باید همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند



اولیانوف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نظر معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال پایانی بودن دور بعدی گفت‌وگوهای وین را با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده واقع‌بینانه توصیف کرد.

به گزارش فارس، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نظر معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال پایانی بودن دور بعدی گفت‌وگوهای وین را «واقع‌بینانه» توصیف کرد. 

 

وی در توییتی در واکنش به صحبت‌های «عباس عراقچی» بعد از نشست دیشب کمیسیون مشترک برجام نوشت: متاسفانه پنجمین دور گفت‌وگوهای وین طبق امید مذاکره‌کنندگان به دور پایانی تبدیل نشد. 

 

این دیپلمات روس که رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات احیای برجام است، افزود: تجربه به ما می‌گوید که در چنین مذاکرات پیچیده‌ای امکان پیش‌بینی دقیق فراهم نیست. اما نظر آقای عراقچی با توجه به پیشرفت حاصل شده، به نظر می‌رسد قضاوت واقع‌بینانه باشد. 

 

***

 

چین: آمریکا باید همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند

 وزارت امور خارجه چین با اشاره به قابل رفع بودن اختلافات در مذاکرات احیای برجام گفت، آمریکا به‌عنوان طرف خارج شده از برجام باید همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند.

 

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز پنجشنبه درباره روند مذاکرات برجام در وین گفت: «در حال حاضر، پیشرفت مهمی در گفت‌وگوها بر سر ادامه یافتن پایبندی به برجام حاصل شده و طرف‌های مربوطه تمایل سیاسی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده‌اند».

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «با این حال همچنان اختلافاتی وحود دارند که باید از طریق مذاکرات فشرده حل شوند. چین امیدوار است که طرف‌های مربوطه از این موانع عبور کنند و با فوریت بیشتری اقدام کنند و تصمیمات محکم سیاسی در این زمینه را در اسرع وقت اتخاذ کرده و برای حل مسائل باقی مانده، در بستری منعطف و عمل‌گرایانه تلاش کنند».

 

ونبین گفت: «چین همواره باور دارد که کلید گشایش در مذاکرات، داشتن دیدگاه واقع‌گرایانه درباره درست و غلط است. مشکل اصلی بحران هسته‌ای ایران خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری علیه ایران است. طرف آمریکایی باید تمام تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند و ایران و طرف‌های ثالث نیز به پایبندی برهمین اساس بازگردند».

 

او بیان داشت: «چین همواره در این مذاکرات به شکلی سازنده مشارکت داشته و در حرکت دادن طرف‌ها به سمت اجماع و حل اختلافات،  نقش مهمی ایفا کرده است. ما به تلاش برای رسیدن به توافق در سریع‌ترین زمان ممکن و پایبندی به نظام منع گسترش سلاح‌های اتمی و تضمین صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه می‌دهیم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------