آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جزئیات دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین؛ 150 هزار دلار غرامت برای جانباختگان



دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
معاون حقوقی وزیر خارجه گفت، در دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین در کی‌یف، چند بُعد از پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران بررسی شد.

محسن بهاروند، معاون حقوقی وزیر خارجه در گفت وگو با ایران‌پرس درباره نتایج دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین تصریح کرد، در این دور از مذاکرات در کی‌یف درباره ابعاد هواپیمایی کشوری و ایمنی، نظامی و کیفری به طور مفصل تبادل اطلاعات شد. 

 

بهاروند تاکید کرد، به طور مفصل بحث حقوقی انجام شد و صلاحیت قضایی رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به سبب اینکه در داخل سرزمین ایران بوده، بر عهده دادگاه ایرانی است.   

 

معاون حقوقی وزیر خارجه اظهار کرد، کیفرخواست پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در دادگاه ایرانی صادر شده است و سه قاضی این پرونده را بررسی می‌کنند و اگر کوتاهی در این زمینه رخ داده باشد، بر اساس قوانین با آن برخورد خواهد شد. 

 

بهاروند گفت، تحقیقات نظامی، قضایی و تحقیقات متخصصان هوایی کشوری با همکاری یک گروه مشورتی از "ایکائو" و کارشناسانی از آمریکا و انگلیس نشان داد، سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی بوده است.

 

معاون حقوقی وزیر خارجه ایران اظهار کرد، غرامت تعیین شده از سوی ایران برای پرداخت به خانواده‌های جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی خیلی بالاتر از آن چیزی است که در حقوق بین‌الملل آمده است.  

 

بهاروند تصریح کرد، دولت ایران تصویب کرده است برای هر جان باخته هواپیمای اوکراینی، چه ایرانی و چه خارجی باشد، 150 هزار دلار پرداخت کند که برخی از خانواده‌ها این غرامت را دریافت کردند.  

 

معاون حقوقی وزیر خارجه همچنین اظهار کرد، سیاسی کردن مسائل تخصصی سبب زیان همه می‌شود، چون استاندارهای هوایی مطرح است، هر کسی سوء‌استفاده سیاسی کند، کل جامعه بین‌المللی لطمه می‌بیند.

 

معاون حقوقی وزیر خارجه گفت، استفاده سیاسی از مسائل تخصصی سبب می‌شود کشوری مانند کانادا با غم و اندوه خانواده‌های داغ دیده و خون قربانیان تجارت کند.

 

بهاروند تاکید کرد، ایران حاضر است هر نوع همکاری داشته باشد، به شرط اینکه صلاحیت جمهوری اسلامی ایران به رسیمت شناخته شود و به حاکمیت و مصونیت دولتی ایران احترام گذاشته شود اما اگر قرار باشد گروهی درست شود و بعد به جنجالی تبدیل شود، اصل قضیه از بین می‌رود. 

 

هشتم ژانویه 2020 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

 

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------