آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر دفاع آمریکا: از حرکت کشتی‌های نظامی ایران به سمت قاره آمریکا نگرانیم



وزیر دفاع آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر دفاع آمریکا در جمع قانون گذاران آمریکایی از حرکت دو کشتی نظامی ایران به سمت نیمکره غربی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه پولیتیکو، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه به قانون گذاران آمریکایی گفت که او هم مانند نمایندگان درباره کشتی های نیروی دریایی ایران که در حال حال حرکت در اقیانوس اطلس هستند و "احتمالا به ونزوئلا تسلیحات منتقل می کنند" نگران است. این اولین باری است که رئیس پنتاگون به طور علنی درباره حرکت این کشتی ها اظهار نظر کرده. 

 

سناتور ریچارد بلومنتال هم که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می کرد، گفت که اجازه دادن به این کشتی ها برای لنگر انداختن از بسیاری از جهات «بسیار مهم» خواهد بود، از جمله این که این اولین باری خواهد بود که کشتی های نیروی دریایی ایران سفری سخت را در عرض اقیانوس اطلس به پایان رسانده‌اند. 

 

او در این باره گفت: سابقه اجازه دادن به ایران برای آوردن تسلیحات به منطقه نگرانی زیادی برایم به همراه می آورد. 

 

آستین هم در این راستا گفت که او هم نگرانی بلومنتال را دارد و افزود: من واقعا درباره اشاعه تسلیحات در منطقه مان، هرگونه تلسلیحاتی که باشد، نگرانم. 

 

وزیر دفاع آمریکا از پاسخگویی به سوالات بلومنتال مبنی بر این که چه تسلیحاتی روی عرشه این کشتی ها هستند، خودداری کرده و اظهار کرد که در یک جلسه محرمانه اطلاعاتی در این باره ارائه خواهد داد. او همچنین گفت که با مقامات هیچ یک از دیگر کشورهای منطقه درباره حرکت این کشتی ها صحبتی نکرده است. 

 

پولیتیکو، اولین بار هفته گذشته گزارش داده بود: مقامات آمریکایی در حال رصد دو کشتی نیروی دریایی ایران بوده اند، کشتی جلوتر، به نام مکران و ناو محافظ آن سهند در ساحل شرقی آفریقا پیش رفته و دماغه گود هوپ را دور زده اند و اکنون به سمت شمال غرب در اقیانوس اطلس پیش می روند.

 

بنا بر گزارش این نشریه: جامعه اطلاعاتی آمریکا شواهد و مدارکی دارد که نشان می دهد مکران قایق‌های تندرو با خود حمل کند که احتمالا قصد فروش آن ها به ونزوئلا وجود دارد. 

گفته می‌شود دولت بایدن از طریق کانال‌های دیپلماتیک از ونزوئلا و کوبا خواسته است از قبول کردن این کشتی ها خودداری کنند و در عین حال گفته اند که آمریکا در جلوگیری از آن چه یک «تهدید» می داند، «اقدامات مناسب» را انجام خواهد داد.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا در بیانیه ای به پولیتیکو گفت: تحویل دادن چنین تسلیحاتی، اقدامی تحریک آمیز خواهد بود و تهدیدی برای شرکای ما در نیمکره غربی تلقی خواهد شد. ما حقمان را برای انجام دادن اقدامات مناسب در هماهنگی با شرکایمان در جهت جلوگیری از انتقال یا تحویل چنین تسلیحاتی محفوظ خواهیم دانست. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------