آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

مقام آمریکایی: هدف‌ ما از حمله به مرز عراق و سوریه، جلوگیری از حملات آتی به نیروهای آمریکایی بود نه تشدید تنش با ایران



حملات نیروهای آمریکایی به عراق و سوریه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد هدف ارتش این کشور از حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه تشدید تنش‌ با ایران نبود.

به گزارش فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده هدف ارتش این کشور از حمله به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه تشدید تنش نبوده است.

 

این سخنگو که روزنامه واشنگتن‌پست اشاره‌ای به نام او نکرده مدعی شده که «از طریق کانال‌های متعدد» به ایران گفته شده که هدف واشنگتن قطع حملات به نیروهای آمریکایی و جلوگیری از حملات آتی بوده است.

 

واشنگتن‌پست نوشته، وزارت خارجه آمریکا از طریق کانال‌های متعدد، «خطرات حمایت ایران از شبه‌نظامیان مسلح در عراق» را به آنها گوشزد کرده است.

 

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «ما این را به صراحت بیان کردیم که این عملیات، برای قطع [حملات به نیروهای آمریکایی] و جلوگیری از حملات آتی انجام شده‌اند نه برای تشدید تنش‌ها.»

 

واشنگتن‌پست همچنین به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که به شرط عدم افشای نام با این روزنامه گفت‌وگو کرده می‌نویسد: «ما وظیفه داریم نشان دهیم حمله به آمریکایی‌ها تبعات در پی دارد و این مسئله، فارغ از اینکه آن حملات به تلفات منجر شوند یا خیر، صحت دارند. اگر شما به ما حمله کنید، ما پاسخ می‌دهیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------