آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

آمریکا: معتقدیم عاملان تلاش برای ربودن کشتی در دریای عمان «ایرانی» بودند/ آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران



ند پرایس،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ایالات متحده ادعا کرد که معتقد است نیروهای ایرانی کشتی «آسفالت پرینسس» را در دریای عمان ربوده بودند، اما فعلاً در موقعیتی نیست که این موضوع را رسماً تأیید کند.

به گزارش انتخاب، "ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «می‌توانیم تأیید کنیم که افراد، کشتی آسفالت پرینسس را که با پرچم پاناما حرکت می‌کرد، ترک کرده‌اند، همان کشتی تجاری که دیروز توقیف شد. ما معتقدیم که این افراد ایرانی بودند، اما در حال حاضر در موقعیتی نیستیم که این موضوع را تایید کنیم.»

 

روز سه‌شنبه گزارش‌های متعددی حاکی از آن بود که نخست دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات در دریای عمان کنترل هدایت خود را از دست دادند و سپس یک کشتی حمل آسفالت و قیر با نام «آسفالت پرینسس» که با پرچم پاناما در دریای عمان به سمت تنگه هرمز حرکت می‌کرد، توقیف یا ربوده شد اما پس از آن، ربایندگان این کشتی را در همان حوالی رها کردند.

 

***

 

وزیر دفاع اسراییل: ما آمادگی حمله به ایران را دارد

وزیر جنگ اسرائیل به بیان اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران پرداخت.

 

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل، در اظهاراتی مضحک مدعی شد: "ایران تمام دستورالعمل‌های تعیین شده در برجام را نقض کرده است و تنها ده هفته تا دستیابی به مواد درجه مورد نیاز برای سلاح هسته‌ای فاصله دارد."

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------