آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش سازمان ملل به سخنان وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران/ ادعاهای وزیر خارجه انگلیس در مورد ایران



سخنگوی دبیر کل سازمان ملل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد به لفاظی‌های اخیر «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، دوجاریک درباره اظهارات بنی گانتز که ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده بود گفت: «مسئله مهم برای همه طرف‌های دخیل یا منتفع در این خصوص این است که از انجام هر اقدام یا لفاظی‌های تنش‌زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند خودداری کنند.»

 

بنی گانتز پیش از این در ادامه جنگ روانی-رسانه‌ای علیه ایران پس از حمله به یک کشتی رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان مدعی شده بود رژیم اسرائیل آماده اقدام نظامی علیه ایران است.

 

 ***

 

انگلیس: ایران باید هزینه رفتار‌های خود در منطقه را بپردازد

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به مراسم تحلیف سیدابرهیم رییسی گفت فرصت تعامل با ایران وجود دارد، ولی تهران باید سنجیده‌تر از قبل عمل کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، دومینیک راب، وزیرخارجه انگلیس در واکنش به مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی گفت: راه تعامل و دیپلماسی با ایران باز است، ولی انگلیس باید در روابط خود با ایران با دقت بیشتری عمل کرده و تهران هم باید هزینه تمامی رفتار‌های خود در منطقه را پرداخت کند.

 

وی با تکرار اتهامات قبلی علیه ایران ادامه داد: ما تهران را مقصر اصلی حمله پهپادی به نفتکش "مرسر استریت" در دریای عمان و کشته شدن دو تبعه انگلیسی و رومانیایی آن می‌دانیم.

 

وزیرخارجه انگلیس ادعا کرد: ما می‌دانیم که انتخاب رییس جمهور جدید برای ایران فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند و می‌تواند یک انتخاب برای دیپلماسی محسوب شود، ولی این تغییر یک دوراهی برای تهران است. اگر ایران دست از رفتار‌های بی ثبات کننده خود در منطقه برندارد، اگر به تعهدات برجامی خود در زمینه انرژی هسته‌ای بازنگردد و به رفتار‌های خود مانند گذشته ادامه دهد باید هزینه آن را پرداخت کند.

 

وی گفت: راه برای دیپلماسی همیشه باز است، ولی اگر در این مدت ایران را بیشتر تحت فشار قرار می‌دادیم دیگر شاهد حوادثی مانند حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان نبودیم.

 

دومینیک راب از ارائه توضیحات بیشتر در زمینه چگونگی تعامل دیپلماتیک و سیاسی با ایران خودداری کرد. وزیرخارجه انگلیس پس از حمله پهپادی به نفتکش صهیونیستی در دریای عمان در روز‌های گذشته ضمن متهم کردن تهران در این حادثه گفته بود: پاسخی مناسب به این انفجار خواهیم داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------