آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خرازی: پیشنهاد ما به حیدر علی‌اف، این بود که با همکاری‌ ایران، اراضی اشغال‌شده قره باغ را آزاد کند که نپذیرفت



کمال خرازی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
کمال خرازی گفت: از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیروهای مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌ شده را به دست نیروهای خود آزاد کند که نپذیرفت.

به گزارش فارس، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفتگویی عنوان کرد: توسل به بیگانگان برای تأمین امنیت یک کشور راه‌حل منطقی و معقولی نیست، زیرا با توجه به انگیزه، اهداف نامشروع و منافع آن‌ها می‌تواند به رقابت نظامی در منطقه، آسیب‌رسانی و حتی ویرانی کشور میزبان بینجامد. علاوه بر این هرچه نقش نیروهای بیگانه افزایش یابد وابستگی کشور پذیرنده بدان عمیق‌تر می‌شود. 

 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: کدام کشور را در منطقه می‌توان یافت که توانسته باشد با حضور نیروهای بیگانه در خاکش قدرت نظامی خود را آن‌قدر تقویت کند که دیگر نیازی به نیروهای بیگانه نداشته باشد.

 

وی یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع منطقه است، به دلیل اتکای به خود و عدم وابستگی به نیروهای بیگانه است.

 

خرازی ادامه داد: ما آزادسازی اراضی آذربایجان که به مدت ۳۰ سال در اشغال بود را می‌ستاییم. البته از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف، رئیس‌جمهور فقید آذربایجان این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیروهای مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌ شده را به دست نیروهای خود آزاد سازد که متأسفانه از سوی وی پذیرفته نشد و نتیجه آن اتکای بیشتر آذربایجان به قدرت‌های بیگانه و توسل به نیروهای خارجی شد.

وی در پایان گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی بدون توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند که آتش جنگ را در منطقه به دلیل اشتباه استراتژیک دولت فعلی شعله‌ور کند و این فاجعه‌ای مصیبت‌بار خواهد بود.

 

خرازی افرود: توصیه ما به مقامات جمهوری آذربایجان این است که توهم خرید امنیت از طریق توسل به نیروهای بیگانه را از سر بیرون کنند و بر مردم خود متکی باشند. کشور آذربایجان مردم مبارز و قهرمانی دارد که قادر به حفظ امنیت کشورشان به دست خویش هستند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------