آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

عربستان: ریاض برای مذاکره با تهران جدی است



وزیر امور خارجه عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
"فیصل بن فرحان" وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به اینکه ریاض همواره خواهان راهی برای ثبات در منطقه بوده، اعلام کرد: کشورش برای مذاکره با ایران جدی است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با روزنامه "فایننشال تایمز" مذاکرات با ایران را "اکتشافی" توصیف کرد و گفت: این گفتگوها با ایران "صمیمی" پیش رفته است.

 

در زمان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، ریاض به شدت درگیر جنگ داخلی یمن بود. این کشور در این زمان علاوه بر اختلافات با ایران یک منازعه سیاسی با کانادا نیز داشت. اما فیصل بن فرحان اصرار دارد که ریاض جنگ‌ها را شروع نکرده است.

 

به اعتقاد این دیپلمات ارشد سعودی، رهبری عربستان یک سیاست روشن دارد که اولویت رفاه، ساخت کشور و چشم انداز ۲۰۳۰ است و شما نمی‌توانید با یک منطقه آشفته به آنها دست پیدا کنید.

 

وزیر خارجه عربستان افزود: بنابراین درحالیکه ما به شدت از امنیت ملی و حق حاکمیت خود دفاع می‌کنیم، تلاش خواهیم کرد تا آنها را از طریق دیپلماسی حل کنیم.

 

وی در مورد زمان شروع مذاکره با ایران بیان کرد که همزمانی برخی از اتفاقات این احساس را به وجود آورد که لحظه مناسب برای مذاکره با ایران فرا رسیده است.

 

وی در ادامه مدعی شد: ما همیشه خواهان مذاکره بودیم اگر آنها (مذاکرات) در واقع جدی باشند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------