آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

سالیوان: آمریکا مصمم به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است



سالیوان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی سفاف بودن سیاست‌های این کشور در قبال تهران و تلاش برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، مدعی شد سیاست واشنگتن در عین شفاف و بی‌پرده بودن بر دو اصل استوار است و آن‌ها را تلاش برای عدم حصول ایران به سلاح هسته‌ای و استفاده از دیپلماسی برای حصول توافق با کشورمان ادعا کرده است.

 

سالیوان در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» در شبکه خبری سی‌بی‌اس، با اشاره به صحبت‌های «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، و آن‌که زمان برای حصول توافق با ایران کم است، مدعی شد: «سیاست آمریکا بسیار مستقیم و رُک است. ما مصمم به ممانعت از ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای هستیم و در عین حال دیپلماسی را بهترین راه برای حل اختلاف‌ها می‌دانیم. از آن‌جایی‌که همانطور که وزیر امور خارجه هم گفت، زمان کم است، من ماه گذشته به اسرائیل سفر کردم.»

 

او در ادامه با ادعای آنکه سفر او به سرزمین‌های اشغالی به دلیل هماهنگی‌ها در صورت کارگر نبودن دیپلماسی با ایران انجام شده است، گفت: «ما با متحدان و شرکای اروپایی خود نیز در این زمینه از نزدیک کار می‌کنیم و راهی برای پیشرفت خواهیم یافت. البته مسئله بحرانی در اینجا این است که شرایط فعلی ما به دلیل خروج دولت قبلی از توافق است و ما تبعات این اشتباه فاجعه بار را می‌پردازیم.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------