آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

۴۶ فرمانده بازنشسته آمریکایی خواستار عدم بازگشت احتمالی دولت بایدن به برجام شدند



برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
۴۶ فرمانده بازنشسته آمریکایی در تدام هراس تندروها در این کشور از بازگشت احتمالی دولت دموکرات جو بایدن به برجام، خواستار عدم بازگشت دولت وی به توافق هسته ای با ایران شدند.

به گزارش ایرنا، ۴۶ فرمانده بازنشسته آمریکایی در نامه ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره ای به  بدعهدی کشورشان و شکست سیاست فشار حداکثری، مخالفت خود را با مذاکرات وین برای بازگشت احتمالی به برجام ابراز کردند.

 

در این نامه که با هماهنگی موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا نوشته شده، آمده است: در اوکراین، شاهد وحشت حمله بی رحمانه یک کشور به همسایه خود هستیم که با تهدید سلاح های هسته ای سایر جهان را مجبور به نظاره از حاشیه کرده است.

 

 آنها مدعی شدند: توافق جدید با ایران که مذاکرات در مورد آن در جریان است و روسیه نقشی محوری در ایجاد آن ایفا کرده است، به دولت حامی تروریسم در جهان این امکان را می دهد که سایه هسته ای خود را بر خاورمیانه بیفکند.

 

مقامات بازنشسته نظامی از تصمیم دولت بایدن برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای با تهران ابراز نگرانی و ادعا کردند این اقدام می‌تواند موقعیت آمریکا را برای پاسخگو ساختن ایران تضعیف کند.

 

چارلز والد ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا  که قبلا به عنوان معاون مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا نیز خدمت کرده، گفته است که از یافتن راه حلی  دیپلماتیک برای مساله هسته ای در خاورمیانه حمایت می کند اما استدلال کرد که هیچ توافقی بهتر از یک توافق بد نیست.

 

وی در گفتگو با فاکس نیوز با تکرار ادعاها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ادعا کرد: توافق ایده خوبی است. ما با دیپلماسی و توافقی منصفانه موافقیم که به ایران اجازه نمی‌دهد سلاح هسته‌ای و سیستم‌های حمل آنها را داشته باشد که پویایی در خاورمیانه  به‌ویژه برای اسرائیل را تغییر دهد.

 

جونی ارنست، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز با استناد به نامه این فرماندهان بازنشسته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در زمانی که روسیه به تهاجم غیر قانونی خود به اوکراین ادامه می دهد و دشمنان ما جسور تر شده اند، انجام مذاکره برای یک توافق هسته ای جدید ایران، کار اشتباهی است. ۴۶ فرمانده بازنشسته در این مورد توافق دارند.

 

گفتنی است"کلاودیا تنی" عضو جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در مقاله ای در نشریه نیوزویک نوشته است: بزرگ ترین راز دولت جو بایدن این است که هیچ تصمیمی برای شرکت دادن کنگره در جریان مذاکرات ندارد. حضور کنگره در این مذاکرات تنها یک حسن نیت حرفه ای نیست بلکه قانون آن را الزامی کرده است. تحت قانون بررسی توافقنامه هسته ای ایران، رییس جمهور آمریکا  ملزم به ارائه هر توافق هسته ای با ایران به کنگره است.

 

این نماینده تندروی آمریکا دولت بایدن را تهدید کرد: اگر دولت کنونی آمریکا بخواهد این قانون را نقض کند و یک توافق که با نقش روسیه امضا شده است را برای بازبینی به کنگره ارائه ندهد، این توافق بی اعتبار و باطل است.

 

این قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در ادامه تهدیدهای خود افزود: ایران می داند توافقی که از حمایت گسترده هر دو حزب در آمریکا برخوردار نباشد دوام نخواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------