آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پرواز پهپادهای ایران در رژه نظامی ونزوئلا



پرواز پهپادهای ایران در رژه نظامی ونزوئلا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
منابع خبری از پرواز پهپادهای ایرانی مونتاژ شده در ونزوئلا در جریان رژه نظامی این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس، منابع خبری بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از پرواز پهپادهای ایرانی مونتاژ شده در ونزوئلا در جریان رژه  نظامی این کشور خبر دادند.

 

ارتش ونزوئلا برای اولین بار در رژه نظامی خود در پنجم ژوئن (سه شنبه ۱۴ تیر) ، پهپادهای رزمی ایران مونتاژ شده در ونزوئلا نمایش داد.

 

بر اساس این گزارش، پهپادهایی که در ابتدا با نام ایرانی «مهاجر-۲» شناخته می‌شدند، اکنون با نام «آنتونیو خوزه  سوکره» شناخته می‌شوند. رصد، شناسایی و حمله با قابلیت ضد تانک و ضد نفر از ویژگی‌های تجهیزاتی این پهپاد است که در این رژه اعلام شد.

 

ونزوئلا سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که ایران در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به این کشور کمک می‌کند. این دو کشور که اعضای اوپک هستند و مدت‌ها با واشنگتن اختلاف دارند، در زمینه صادرات نفت نیز همکاری می‌کنند.

 

در رویداد مرتبط دیگر، منابع خبری بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از برگزاری رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین در آمریکای لاتین خبر دادند.

 

به نوشته وبگاه «واشنگتن فری بیکن» ایران، روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد برگزاری یک رزمایش سه جانبه در آمریکای لاتین تحت عنوان «تک تیراندازی مرز» را دارند.

 

 بر اساس این گزارش، ونزوئلا میزبان این رزمایش است که قرار است اوائل ماه آگوست برگزار شود و نظامیان ایران، روسیه و چین قصد دارند برای برگزاری این رزمایش عازم آمریکای لاتین و کارائیب شوند.

 

به نوشته این منبع خبری، این رزمایش یکی از واضح ترین نشانه‌ها تا به امروز از شکل گیری یک ائتلاف در آمریکای لاتین ضد ایالات متحده است .

 

«جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی به واشنگتن فری‌بیکن گفت که روسیه و متحدانش ایران و چین با حضور در این رزمایش در ونزوئلا در آستانه نمایش قدرت بزرگی هستند. با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------