آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

پیام ایران به آمریکا درباره حمله به اسرائیل



حمله ایرا ن به اسرائیل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ایران از طریق عمان به آمریکا پیام داده است که جمهوری اسلامی قصد دارد مستقیماً به اسرائیل حمله کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران از طریق سلطان‌نشین «عمان» به ایالات متحده اطلاع داده است که جمهوری اسلامی قصد دارد مستقیماً به اسرائیل حمله کند.

 

صابرین‌نیوز مدعی شد: «گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران از طریق سلطان‌نشین عمان به ایالات متحده اطلاع داده است که جمهوری اسلامی قصد دارد مستقیماً به اسرائیل حمله کند، مگر اینکه ایالات متحده آتش‌بس دائمی فوری در غزه و عدم تهاجم زمینی به رفح را تضمین کند. به احتمال زیاد جنب‌و‌جوش آمریکا برای تضمین آتش‌بس فوری در همین زمینه است.»

 

تقریبا یک هفته پس از حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، حسین امیرعبداللهیان، در اولین مقصد از تور منطقه‌ای خود به عمان سفر کرد.

 

این سفر در حالی انجام می‌شود که پیش از این، اخباری در خصوص انتقال پیام میان ایران و آمریکا پس از حمله منتسب به اسرائیل منتشر شده بود. عمان به صورت کلاسیک همواره نقش پررنگی در موضوعات مورد اختلاف میان تهران و واشنگتن داشته و در سال‌های اخیر، بارها با میانجی‌گری خود، زمینه را برای نزدیک‌ کردن دیدگاه‌ها و کاهش اختلافات میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی فراهم ساخته است. 

 

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه ایران در خصوص سفر امیرعبداللهیان به عمان منتشر کرده، آمده است: «امیرعبداللهیان در راس هیاتی سیاسی و پارلمانی به عنوان اولین مقصد سفر منطقه‌ای خود به عمان سفر می‌کند و در این سفر طرفین در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله شرایط غزه با یکدیگر بحث و تبادل نظر خواهند کرد.» 

 

در این سفر وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز امیرعبدالهیان را همراهی می‌کند. در بیانیه وزارت خارجه ایران به دیگر کشورهایی که قرار است امیرعبداللهیان پس از عمان به آنجا سفر کند، اشاره‌ای نشده است. 

 

وزارت خارجه و رسانه‌ها در ایران، گزارشی در خصوص اهداف این سفر و زمان‌بندی آن منتشر نکرده‌اند اما با توجه به شدت‌گیری تنش‌ها در روزهای اخیر و احتمال واکنش ایران به حمله منتسب به اسرائیل، برخی از احتمال ارسال پیام‌هایی تازه از مسیر عمان میان تهران و واشنگتن خبر می‌دهند. 

 

امیرعبداللهیان در حالی راهی عمان شده که پس از کشته شدن هفت نفر از فرماندهان و افسران ارشد سپاه پاسداران در سوریه، کشورهای عربی منطقه خاورمیانه با محکوم کردن این اقدام با ایران ابراز همدردی کردند. 

 

پیش‌تر محمد جمشیدی، معاون سیاسی ابراهیم رئیسی مدعی شده بود که پس از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، تهران به دولت آمریکا پیامی مکتوب ارسال و در آن نوشته است: «کنار بکش تا ضربه نخوری» این مقام دولت رئیسی در ادامه مدعی شده بود که کاخ سفید از ایران «درخواست» کرده اهداف آمریکایی را نزند. 

 

با این حال، ساعاتی پس از ادعای جمشیدی، مقام‌های آمریکایی چنین پیامی را تکذیب و تاکید کردند که به ایران هشدار داده‌اند که اهداف آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار ندهد. 

 

با وجود گذشت حدود یک هفته از زمان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مقام‌های جمهوری اسلامی همچنان تاکید دارند در زمان مناسب، «انتقام سخت» تهران از راه خواهد رسید تا به گفته مسئولان حکومت ایران، اسرائیل از این اقدام خود پشیمان شود. 

 

در واکنش به این شدت‌گیری تنش‌ها مقام‌های اسرائیلی اعلام وضعیت آماده‌باش کرده و ارتش این کشور هم مرخصی نیروهای خود را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

 

همچنین یک مقام آمریکایی روز جمعه به رسانه‌های این کشور گفته بود که ایالات متحده در حالت آماده‌باش قرار دارد و خود را برای پاسخ به حمله احتمالی ایران به دارایی‌های اسرائیل یا آمریکا در منطقه آماده می‌کند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------