آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

رایزنی ایران و آلمان در باره 'ابتکار صلح هرمز'/ نخست وزیر اسپانیاخطاب به روحانی: ما شما را بعنوان مرد صلح شناخته ایم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رییس جمهوری اسلامی ایران و صدراعظم آلمان درباره اقدامات لازم برای نجات و تداوم برجام به رایزنی و تبادل نظر پرداختند و در عین حال بر توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تهران – برلین و عملیاتی کردن هر چه زودتر سامانه اینستکس تاکید کردند

حسن روحانی و انگلا مرکل ظهر سه شنبه به وقت نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت هیات کشورمان، با یکدیگر دیدار و در خصوص حفظ و توسعه روابط اقتصادی  و همکاری های دوجانبه دو کشور و همینطور ابتکار جدید دکتر روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" بویژه در شرایط حساس منطقه و گفتگو و تبادل نظر کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف تاکید نمودند.

 

دکتر روحانی در این دیدار ضمن اشاره به این که آلمان همیشه یک شریک بسیار مهم برای ایران بوده است، بر تداوم این روابط سنتی و دوستانه تاکید نمود.

 

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله آلمان برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه آمریکا از آن؛ بیانیه اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به ایران عنوان کرد.

 

خانم انگلا مرکل نیز در پاسخ، ضمن تکرار حمایت از تداوم برجام، خواستار احترام به این توافق مهم بین المللی و لغو تحریم ها شد و بر عزم آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای عملیاتی کردن سریع تر اینستکس تاکید نمود.

 

وی همچنین در مورد پیشنهاد ائتلاف امید یا طرح صلح هرمز، گفت: با علاقه مندی این ابتکار را بررسی خواهند کرد و از هر اقدام مدبرانه برای کاهش تنش ها در منطقه حمایت می کنند.

 

 روحانی در دیدار نخست‌وزیر اسپانیا: تحریم‌های آمریکا در بلندمدت از هم می‌پاشد

رییس‌جمهور کشورمان گفت: تحریم‌ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می‌پاشد.

 

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا ظهر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت رئیس جمهور، با یکدیگر دیدار و در خصوص راههای توسعه روابط دو کشور و همینطور ابتکار جدید دکتر روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده دوکشور ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش برای تحکیم این روابط تاکید کرد.

 

روحانی افزود: تحریم ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می پاشد، ولی روابط کهن و تاریخی کشورهای دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم بماند.

 

رئیس جمهور همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری ها در زمینه بیو و نانو تکنولوژی میان ایران و اسپانیا تاکید کرد.

 

نخست وزیر اسپانیا نیز با ابراز تاسف از رنج ملت ایران از تحریم های یکجانبه کنونی و با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد و با اشاره به ابتکار ائتلاف امید دکتر روحانی، گفت: ما در سال های گذشته شما را بعنوان مرد صلح شناخته ایم و امیدوارم که این ابتکار عمل به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------