آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

توضیحات ظریف درباره امتناع آمریکا از صدور ویزا برای او برای حضور در نشست شورای امنیت



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ظریف
وزیر امور خارجه با بیان جزئیاتی از گفتگوی وزیر خارجه آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد، توضیحاتی در خصوص عدم صدور ویزا توسط واشنگتن را شرح داد. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ظهر (سه شنبه) در حاشیه مجمع گفتگوهای تهران در جمع خبرنگاران درباره عدم صدور ویزا برای سفر به آمریکا گفت: در تماسی که میان وزیر خارجه آمریکا با دبیرکل سازمان ملل انجام شده است، پمپئو اعلام کرده است که وقت کافی برای صدور ویزا برای بنده وجود نداشته است و ما این ویزا را صادر نخواهیم کرد.

 

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرده است که حق ایران است که در این نشست شرکت کند. من تمایل زیادی برای شرکت در این نشست آن هم در این شرایط نداشتم.

 

وزیر امور خارجه ادامه داد: نشست ویژه شورای امنیت فرصت خوبی بود تا جنایت آمریکا را مطرح کنیم و دولتی که تروریسم دولتی و اقتصادی و تهدید و جنایات جنگی و بشریت را می‌کند برایش مهم نیست که مفاد قرارداد مقر را نقض کند. همه باید از این دولت یاغی بپرسند که از چه چیزی می ترسد. آیا حضور وزیر خارجه یک کشور و عضو و مؤسس سازمان ملل متحد در شورای امنیت برای حمایت از منشور ملل متحد و چندجانبه گرایی آنچنان خطر بزرگی برای ایالات متحده ایجاد می‌کند که ویزاها را صادر نکردند.

 

 مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------