آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

ظریف در گفت‌و‌گو با سی ان ان: ترور سردار سلیمانی معادل حمله نظامی به ایران بود/ پاسخ قانونی می دهیم چون مثل ترامپ بی قانون نیستیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر امور خارجه
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ترور سردار سلیمانی اقدام تهاجمی و معادل حمله نظامی به ایران بود و به آن پاسخ خواهیم داد و پاسخ ما متناسب با آن و به همان میزان خواهد بود. پاسخی قانونی خواهیم داد چراکه ما مثل ترامپ، بی قانون نیستیم.

به گزارش  ایلنا، محمدجواد ظریف در گفت و گو با شبکه سی.ان.ان گفت:  ایران از اقدمات نظامی آمریکا بعد از حمله هوایی که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، هراسی ندارد. ما از سرزمین و مردم خود دفاع می‌کنیم. آمریکا می‌تواند از کشورش دفاع کند اما نمی‌تواند ادعا کند چند هزار کیلومتر دور از مرزهایش، توانایی دفاع از ایالات متحده را دارد.

 

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مردم منطقه طرفدار ما هستند؛ «تجهیزات نظامی زیبا»، جهان را مدیریت نمی‌کند بلکه این مردم هستند که دنیا را مدیریت می کنند. ترامپ باید چشم خود را به روی این واقعیت باز کند که مردم منطقه به شدت خشمگین‌ هستند و می خواهند آمریکا این منطقه را ترک کند. ایرانی‌ها هزاران سال است که در این منطقه حضور دارند و این آمریکاست که در این منطقه یک تازه وارد است.

 

ظریف در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال حملات بیشتر از سوی آمریکا در صورت اقدام انتقام‌جویانه ایران گفت: ترامپ باید عذرخواهی کند؛ او باید رویه خود را تغییر دهد. ترامپ تنها درحال بدتر کردن اوضاع آمریکا است... او ملت های منطقه ما را خشمگین کرده است. ترامپ خودش گفته که آمریکا هفت تریلیون دلار را در منطقه ما هدر داده است و حالا او با ترور سردار سلیمانی، یک تریلیون دلار دیگر به این هزینه ها افزود.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی گفت:  ترامپ بعد از تماشای انبوه جمعیت در مراسم روز گذشته تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران ، باید دست از تهدید این مردم دست بردارد. تهدیدهای بیشتر آنها را خشمگین تر می کند . این تهدیدها ما را نمی ترساند.

 

وی ادامه داد: آیا ترامپ امنیت بیشتری برای آمریکایی ها به ارمغان آورده است؟ آیا آمریکایی ها احساس امنیت بیشتری می کنند و یا برخورد مردم منطقه با آنها بهتر شده است؟ احساس مردم آمریکا نسبت به کسانی که فریاد می زنند آمریکا باید از منطقه خارج شود، چیست؟

 

ظریف در بخشی دیگر از مصاحبه گفت که ترامپ با ترور سردار سلیمانی و تهدید به هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران، به جامعه جهانی نشان داد که هیچ احترامی به قوانین بین المللی قائل نیست و آماده ارتکاب جنایات جنگی است. حمله به مراکز فرهنگی ، جنایت جنگی است. تهران به این اقدام تروریستی پاسخ خواهد داد.

 

وی افزود: ترور سردار سلیمانی که اقدام تهاجمی و معادل حمله نظامی به ایران و به آن پاسخ خواهیم داد و پاسخ ما متناسب با آن و به همان میزان خواهد بود. پاسخی قانونی خواهیم داد چراکه ما مثل ترامپ، بی قانون نیستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------