آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سخنگوی کاخ سفید: قصد کاهش تحریم‌های ایران را نداریم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سخنگوی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید با ادعای اینکه آمریکا آماده گفت‌وگوهای دیپلماتیک با ایران در چارچوب 1+5 است، گفت که واشنگتن قصد کاهش تحریم‌های وضع شده علیه ایران را ندارد. 

به گزارش ایسنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی مذاکرات پیرامون توافق هسته ای با ایران مدعی شد که آمریکا آماده گفت‌وگوهای دیپلماتیک با ایران است.

 

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی تصریح کرد: موضع ما همچنان این است که آماده مذاکرات دیپلماتیک هستیم، آمریکا آماده است تا بر سر میز بنشیند و با شرکایمان در چارچوب 1+5 و ایرانی ها درباره توافق گفت‌وگو کند. ما قصد نداریم گامی برای کاهش تحریم ها برداریم. ما چنین گزینه ای رو میز قرار نداده ایم.

 

وی در ادامه گفت: اما در حال حاضر، اروپایی ها از ما دعوت کرده اند و ما منتظر ایرانی ها هستیم.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره جمله هوایی اخیر آمریکا به شرق شوریه و این ادعا که پیام حمله به ایران چه بوده است، مدعی شد: پیام رئیس جمهور بایدن این است که برای محافظت از آمریکایی‌ها، اقدام می کند و زمان تهدید او حق دارد که به روش انتخابی خود دست به اقدام بزند.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگارانی که او را در سفر به تگزاس همراهی می کردند، مبنی بر اینکه پیام حمله به سوریه برای ایران چه بوده است، گفت: شما نمی توانید بدون مجازات عمل کنید. مراقب باشید.

 

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی چندین حمله به شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر به کارمندان آمریکایی در عراق داشته اند.

 

پنتاگون همچنین تاکید کرد که این حملات، چندین تاسیسات را در ایست نظارتی مرزی تخریب کرده که به ادعای واشنگتن، گروه‌های "تندرو مورد حمایت ایران" از آنها استفاده می‌کردند.

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که جو بایدن صبح پنجشنبه دستور حمله را صادر کرده است؛ در حالی که وزیر دفاع او به بندر سن دیگوی کالیفرنیا رفته بود تا از ناوهواپیمابر نیمتز که اخیرا از خلیج فارس بازگشته است، بازدید کند.

 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام آمریکا را محکوم کرد و گفت که حملات غیر قانونی و تجاوز گرانه نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه، نقض آشکار حقوق بشر و تجاوز نسبت به حقوق و قوانین بین المللی است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این حملات که در ادامه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه میباشد ،در شرایطی صورت گرفته است که نیروهای آمریکایی طی سالهای اخیر بطور غیر قانونی وارد خاک سوریه شده و اقدام به اشغال مناطقی از خاک این کشور و سرقت منابع طبیعی از جمله نفت نموده است که حق طبیعی  مردم سوریه می باشد  .

 

خطیب زاده همچنین، این اقدام دولت جدید امریکا را تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین حقوق بین الملل دانست که منجر به تشدید درگیری‌های نظامی و بی ثباتی بیشتر منطقه خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------