آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزیر خارجه اسرائیل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

وزیر خارجه اسرائیل در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است.…

بلینکن: توانایی‌های هسته‌ای ایران در حال حرکت به سمت و سویی غلط است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر امور خارجه آمریکا
وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تکرار مواضع آمریکا درباره موضوع برجام،با اشاره به باز بودن مسیر دیپلماسی برای بازگشت ایران گفت: تهران هنوز با پایبندی به توافق فاصله دارد و در حال حرکت به سمت و سویی غلط است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه رادیویی خود با «نشنال پابلیک»، درباره موضوع توافق هسته‌ای با ایران اظهار کرد: در حال حاضر مسیر دیپلماسی باز است و ایران نیز همچنان با پایبندی درست به توافق فاصله دارد. در حقیقت توانایی‌های هسته‌ای این کشور در حال حرکت به سمت و سویی غلط است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز تاسف از خروج از برجام گفت:صرف از سرگیری برجام دیگر کافی نیست و در هرگونه توافق آتی باید به موضوعات چالش برانگیز دیگری همانند اقدامات ایران در سایر کشورهای خاورمیانه پرداخت.

 

وی در این راستا ادامه داد: باید صبر کرد و منتظر اقدامات ایران ماند، زیرا جو بایدن، رئیس جمهور بر این امر معتقد است که درصورت پایبندی تهران به توافق هسته‌ای و بازگشت به آن، واشنگتن نیز چنین اقدامی را انجام خواهد داد.

 

بلینکن در تشریح اقدامات انجام شده از سوی آمریکا بمنظور آغاز مجدد دیپلماسی مستقیم، اظهار کرد: بایدن چندین بار و کاملا بصورت شفاف درباره نقطه‌ای که در آن ایستاده ایم صحبت کرده است و ما منتظر واکنش تهران هستیم.

 

وی تاکید کرد: نباید این موضوع را فراموش کنیم که، توافق هسته‌ای در قطع مسیر ایران به سمت تولید مواد شکاف پذیر برای یک سلاح هسته‌ای موثر عمل کرده است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به جایگاه و به کار گیری دیپلماسی مستقیم در آینده، گفت: شاید در برخی شرایط نیاز باشد در این زمینه تعاملی صورت گیرد که قطعا در آن زمان چیزی که ما درگیر آن هستیم، نیاز به دیپلماسی خواهد بود.

 

این مقام آمریکایی در حالی بر تکرار ادعاهای خود مصر است که ایران قرار است در روز پنجم اسفند برخی از تعهدات هسته ای خود را لغو کند.

 

چندی پیش نیز حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اظهارنظر‌های مقامات اروپایی و آمریکایی درباره برجام و همچنین تحریم‌های آمریکا فرمودند: «اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا باید در عمل تحریم‌ها را کلاً لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچ‌کس از آن عدول نخواهد کرد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------