آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

واعظی: مذاکره دو جانبه با آمریکا نداشته و نخواهیم داشت



 واعظی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه استفاده از کانال رسمی سوییس برای انتقال پیام طبیعی است گفت: با آمریکا مذاکره دو جانبه نکرده ایم و بنای آن را هم نخواهیم داشت. 

 به گزارش صدا و سیما؛ آقای محمود واعظی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: افتخار ما این است که بتوانیم دولت را بدون تحریم با یک واکسیناسیون وسیع و کنترل فضای کرونا به دولت بعد تحویل دهیم.

 

وی درباره اظهارنظر مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهارداشت: ما با آمریکا مذاکره دو جانبه نکردیم؛ بنای مذاکره دو جانبه هم نداریم؛ اما همیشه این بوده است که کانال‌هایی در اروپا، پیغام می‌آوردند؛ به خصوص کانال‌های رسمی مثل کانال سوییس؛ لذا طبیعی است درباره مسئله‌ای مثل برجام یا برداشتن تحریم‌ها برخی مطالب را برای ما می‌فرستند تا مطلع شویم.

 

آقای واعظی در پاسخ به سوال دیگری گفت: حرف ما از ابتدا درباره دارایی هایمان در کره جنوبی روشن بوده است؛ این پول هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد و اینکه دولت ترامپ این پول را مسدود کرد، خلاف مسائل انسان دوستانه بوده است؛ دولت کره در برابر این پول مسئول است و هشدار‌های لازم را به آن‌ها داده ایم و اگر ببینیم بیشتر از این کار را عقب می‌اندازند روش‌های حقوقی این کار را دنبال خواهیم کرد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: این پول متعلق به ایران است و هر استفاده‌ای که از بقیه پول هایمان می‌کنیم از این پول هم خواهیم کرد.

 

وی درباره آینده برجام نیز گفت: باید ببینیم شرایط از نظر عمل چگونه است و آمریکایی‌ها چقدر به چیزی که اعلام کردند عمل می‌کنند و چقدر در برداشتن تحریم‌ها جدی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------